Avatar billede califfo Nybegynder
22. februar 2006 - 12:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

WPA-PSK / WEB kryptering og hardware

Hej gutter

Jeg har tidligere oprettet et par tråde hvor jeg piver over problemer med trådløst netværk. Jeg har delvist fundet fejlen, med noget defekt hardware (den trådløse router WRT54GC).

Jeg opretter denne tråd for at høre om der er nogen der ved om der er en sammenhæng mellem sikkerhedsmetoderne WPA-PSK og WEB og deres anvendelsesmuligheder med forskelligt harware.

Min trådløse router understøtter både WEB, WPA-PSK samt WPA2-PSK. Jeg har bl.a forsøgt med et andet klientprogram til at styre mine trådløse forbindelser end den klient der følger med WinXP, men det ser ud til at jeg ikke kan bruge andre metoder end WEB (64bit og 128bit), men ikke længere WPA. Jeg kan lave opsætningen (WPA) på både klienten og på routeren, men jeg kan ikke koble mig på.

Jeg har lavet forsøget fra 2 forskellige bærbare putere, med forskelligt hardware, men det vil bare ikke virke. Tidligere (med den defekte router og WPA), kunne det lade sig gøre, hvis jeg disablede min firewall og enable den igen efter jeg var logget på.

...Tja. Nu har jeg lukket en masse vrøvl ud. Håber det giver lidt mening. Hvad har I af erfaringer?

Det er testet både med et 11Mbit(intel pro wireless 2100 3B mini adapter) og et 54Mbit trådløst netkort.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. februar 2006 - 13:03 #1
WPA virker kun på XP.
Netkortet skal understøtte WPA.
Din PassPhrase fra routeren kan ikke bruges på netkortet medmindre:
Du bruger producentens program istedet for windows XP's indbyggede og Router og Netkort er fra samme producent.
Du skal istedet bruge Key1.
Avatar billede califfo Nybegynder
22. februar 2006 - 13:12 #2
Hvor finder man ud af om netkortet understøtter WPA? Det undrer mig lidt, at det kan logge på i nogle tilfælde. Altså,... enten virker det, eller også gør det ikke!

Jeg har brugt Funk Odyssey som klientprogram. Det understøtter WPA.
Avatar billede califfo Nybegynder
22. februar 2006 - 13:17 #3
...Ok. Har fundet en side (www.intel.com/network/connectivity/resources/doc_library/tech_brief/2100MPCI_ProdBrief.pdf+intel+pro+wireless+2100+3B+wpa&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=1&client=firefox-a" target="_blank">http://64.233.179.104/search?q=cache:EBXiIia-hZkJ:www.intel.com/network/connectivity/resources/doc_library/tech_brief/2100MPCI_ProdBrief.pdf+intel+pro+wireless+2100+3B+wpa&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=1&client=firefox-a) der fortæller at mit netkort understøtter WPA.

Kan dog ikke helt greje om det slet ikke understøtter WPA med TKIP.

Når der står at det understøtter WPA, gælder det så WPA-PSK?
Avatar billede califfo Nybegynder
22. februar 2006 - 13:18 #4
Meget interessant.
Avatar billede munken44 Nybegynder
22. februar 2006 - 15:08 #5
Bruger selv Intel® PROSet for Wireless på min bærbar og det kan køre WPA2-psk. Det kan downloades her http://support.intel.com/support/wireless/wlan/sb/CS-010623.htm. Mht. netkortet kunne du måske hente en nyere driver og software fra produkcentens hjemmeside.
Avatar billede califfo Nybegynder
22. februar 2006 - 16:17 #6
...Funk Odyssey understøtter WPA helt fint, men jeg er bare i tvivl med selve kortet og driverne. Det er ikke helt optimalt!!!
Avatar billede califfo Nybegynder
28. februar 2006 - 14:18 #7
Ok... Tak for inputene. Hvis I begge lige smider et svar så får I jeres point. Jeg har ikke fundet helt præcist ud af hvad fejlen er i mit tilfælde, men I er begge kommet med input og fortjener pointene.
Avatar billede munken44 Nybegynder
01. marts 2006 - 09:45 #8
Har du prøvet med de nyeste drivere til net-kortene? Prøv reset routeren og begynd forfra. Det burde kunne lade sig gøre med dine stumper når begge dele understøtter wpa-psk.
Eftersom vi ikke har løst dit problem, har vi vist ikke fortjent dine point! Så tag du dem selv.
Avatar billede califfo Nybegynder
02. marts 2006 - 09:19 #9
Jep. Nyeste drivere er testet. Ingen forskel.
Avatar billede califfo Nybegynder
13. marts 2006 - 14:34 #10
Nå,... Det ser ikke ud som om jeg kommer nærmere svaret i denne omgang. Jeg er stadig villig til at kaste nogle point efter jer. Jeg synes godt at man kan dele point ud for god vilje og jeres forsøg på at løse mit problem.

Smid et svar hvis I vil have point.
Avatar billede califfo Nybegynder
30. april 2006 - 09:21 #11
Nå,.... tråden lukkes.