Avatar billede ghetic Nybegynder
22. februar 2006 - 06:52 Der er 7 kommentarer

Farve palet der ikke er korrekt?

Mit Photoshop 7.0 virker ikke optimalt.
Det er sket ret pludseligt og jeg forstår ikke hvad der er galt.
Når jeg åbner et tilfældigt billede i PS så har det en helt anden kontrast/farve end når man ser det "rigtigt" i Windows billed- og fax fremviser. I kan også se på det uploadede billede hvordan farve paletten ikke er korrekt fordelt og farverne er anderledes.
Poster evt. flere billeder senere idag.
Nogen der kan hjælpe?

BILLEDE: http://tinypic.com/view/?pic=oa0uoj
Avatar billede sesam Nybegynder
22. februar 2006 - 07:45 #1
Er det en Dansk eller Engelsk version?
Avatar billede sesam Nybegynder
22. februar 2006 - 07:47 #2
I den Engelske version, prøv flg.:
View -> Proof Setup -> Monitor RGB

Eller en af de andre muligheder...

Hvis du har den Danske version kan nu nok finde det udfra ovenstående... Håber det virker...
Avatar billede ghetic Nybegynder
22. februar 2006 - 13:14 #3
Hej igen.

Det er den engelske version, finder det meget mystisk det den gør.
Avatar billede ghetic Nybegynder
22. februar 2006 - 13:15 #4
Det er fixet, takker for hjælpen :)
Avatar billede ghetic Nybegynder
22. februar 2006 - 13:30 #5
Der var jeg vist lige lidt for hurtigt ude, sorry.
Det skiftede billedets farve til det korrekte men farve paletten er stadig som før og "forkert" har uploadet et billede, jeg har brugt Eyedropper-tool(i) og valgt farven på billede men til venstre i min tool-box ved farvevalg viser den altså den gamle farve.
Har uploadet et billede.

Billedet er et zoom-ind billede af PS, som i kan se er farven blå, men når jeg tager min eyedropper-tool og vælger farven bliver den lilla i boxen til venstre, hvis jeg så begynder at male på billedet bliver farven blå, selvom den er lilla i boxen. Mystisk
BILLEDE: http://tinypic.com/view/?pic=oa5eeh
Avatar billede doggy82 Praktikant
22. februar 2006 - 18:32 #6
Er det ikke fordi du arbejder i cmyk, men vælger en farve fra rgb-spektret?
Når du vælger farven kommer der en lille gul advarsels-trekant frem hvis den farve du har valgt ligger uden for farverummet (gamut warning)
Avatar billede sesam Nybegynder
23. februar 2006 - 07:51 #7
Image -> Mode -> RGB el. CMYK