Avatar billede molokgehenna Nybegynder
22. februar 2006 - 00:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

at gendanne en halvformateret hdd

For 10 minutter siden ville jeg formatere min bærbar, derfor lavede jeg en backup af alle filer fra mit arbejde og skole mm. og lagde på min 250 gb maxtor hdd.

jeg satte xp cden i drevet, genstartede computeren og træt som jeg er læser jeg ikke lige det hele og det hele går super stærkt, jeg har gjort det her 100 gange før og jeg vælger at slette drevet, bekrækfter med "e" bagefter med enter og ja drevet er slettet, MEN for guds skyld! jeg kom til at gøre det ved den eksterne hdd der stadig sad i! og filerne var klippet over på den hdd. jeg valgte så ikke at formatere hdden og skriver nu til jer!

Er det mulig på NOGEN måde at få gendannet disse filer igen? altså filerne på min eksterne hdd?

altså drevet står som slettet men ikke formateret hvis i forstår.
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2006 - 00:38 #1
ja getdataback, koster lidt. eller med pc-inspector er gratis, men har ikke ligeså gode erfaringer med det.
Avatar billede lasserasch Juniormester
22. februar 2006 - 00:42 #2
Ja. Jeg har nu ikke rigtig haft held med nogle af de 2 programmer! Har gjort det samme engang! Bortset fra at det var min Chef's computer! Ups...

Nu er dit skole arbejde jo nok ikke flere millioner værd, men faktisk findes der firma'er som genskaber data fra harddiske. Man kan hente de forskellige lag frem igen på disken, så du faktisk kan få filer tilbage selvom den har været formatteret flere gange og der er skrevet på samme sektorer flere gange!

Det koster så bare lige på den forkerte side af 250.000,- Kr! Bare lige en lille indskydelse fra min side!

Held og lykke med at prøve en af de 2 programmer! Håber du har heldet med dig!

/Lasserasch
Avatar billede levithan Nybegynder
22. februar 2006 - 00:46 #3
ja getdataback er klart den bedste af de 2 programmer. selv om det er en demo så prøv at scanne disken igennem for data og se hvad den finder blot til at starte med. så kan vi tage det derfra
Avatar billede boxer Nybegynder
22. februar 2006 - 01:36 #4
Et andet kanon program er dette:
http://www.helgec.dk/lost%20data.html
Avatar billede molokgehenna Nybegynder
22. februar 2006 - 06:43 #5
Jeg takker for inputs, menm hdd'en er jo ikke formateret, den er bare upartitioneret altså den er "slettet" med xp cden men jeg lavet ikke en formaterein bagefter da det gik op for mig, så hdd'en kan ikke "ses" på andre computere endnu, skal jeg formatere den og så prøve at køre det program? eller??
Avatar billede levithan Nybegynder
22. februar 2006 - 07:24 #6
hvis du skal have nogen chance for bare at få data igen skal du intet foretage dig med disken overhovet. Du henter getdataback FAT32 eller NTFS verson alf afhængigt hvilket filsystem disken havde installeret. så installere du og kører programmet. inde i prorammet kan du finde din harddisk som er ked af det den kan du vælge at svanne igennem hvilket tager en del tid. tilsidst kan du se hvilke filer den finder i en oversigt.  Du kan gemme de forskellige steps programmet går igennem så hvis du senere skal gendanne data fra disken kan du loade din scanning ind og sparer at den skal scanne i nogle timer.
Avatar billede molokgehenna Nybegynder
22. februar 2006 - 10:28 #7
Jeg har nu både hentet den nye og meget brugervenlige version og den gamle som ligger på download.com hvilken af de to syntes i jeg skal bruge? den gamle er 2.31
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2006 - 10:30 #8
2.31
Avatar billede zenze Nybegynder
22. februar 2006 - 14:22 #9
FileScavenger kan anbefales. Genskabte RAW data rub og stub for mig for 1 måned siden. Ca. 40 GB, som ellers var helt uden for rækkevidde.Det er også meget let at gå til:
http://www.quetek.com/prod02.htm
Avatar billede zenze Nybegynder
22. februar 2006 - 14:35 #10
Du kan i første omgang se om programmet kan finde filerne uden at skulle betale, men hvis dine filer er store, må du ud og registrere. Koster ca. 350 kr. incl. dansk moms.
Avatar billede molokgehenna Nybegynder
04. marts 2006 - 11:37 #11
Jeg takker for inputs, alt kom til at virke som før, alt data blev gendannet.
Jeg brugte getdataback