Avatar billede zwiebler Nybegynder
21. februar 2006 - 22:06 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Udbyder af IP-telefoni

Hvem skal man vælge som udbyder af IP-telefoni?

Jeg har pt. Telefin (Virker ikke - og gider ikke prøve mere)
Jeg vil gerne beholde mit nuværende nummer, det kan Musimi ikke.

Har kigget på www.goip.dk (Debitel) men er ellers åben for forslag.
Avatar billede gurly Praktikant
22. februar 2006 - 01:44 #1
hvad er det for en apdapter du har fra telefin ? jeg havde først den lille zyxel der er uden router, det virkede slet ikke, så fik jeg den større zyxel prestige 2000 med indbygget router (kun en udgang)
på udgangen fra zyxel adapteren her jeg koblet en router der så deler det ud til 2 pc´er, det er vigtigt adapteren sidder "først på nettet" sætter du den bag en router kan det skabe problemer. min linie hos telefin her kørt upåklageligt i 3 - 4 måneder nu, har du prøvet deres hotline ? ja de er svære at få fat i, de kan sætte indstillingerne i din adapter op online imens du snakker med dem.
hvis du gør som jeg har skrevet her så er jeg 99.9 % på det virker.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. februar 2006 - 07:22 #2
www.redspot.dk, 89 kr/måned for fri (fastnet)telefoni, i DK, N, S og UK.

Du kan også lave prissammenligninger af de forskelliget VoIP udbydere her: http://gratissip.dk/backend/PrisSammenligning.php Men pas på, den sortere ikke efter hvem der er billigst.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2006 - 10:09 #3
telefin var i tv i går aftes (kontant)  hvor kunder klagede over deres systemer ikke virkede så du er ikke alene.

vent til tdc kommer med deres ip telefoni så er man sikret noget der virker
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
22. februar 2006 - 10:26 #4
Jeg havde Telefin i 1½ år og det kom aldrig til at køre godt (ustabilt, mistede opkald, dårlig lydkvalitet, udfald) selvom jeg havde fat i supporten adskillige gange. Min linie var en 6mbit / 512 Kbit ADSL forbindelse med udmærkede ping-tider til Telefin, så det var ikke dér problemet lå. Der er grænser for, hvor meget af min tid, jeg gider spilde på at de ikke kan få deres bras til at virke, så jeg har nu skiftet til Cybercity, som til gengæld kører ganske glimrende.
Avatar billede zwiebler Nybegynder
22. februar 2006 - 13:12 #5
-> Gurly:
Jeg har fra starten købt en Zyxel 2002. Jeg har været i dialog med deres hotline i meget lang tid nu og problerne er stadig ikke løst. Jeg kan ringe ud men ikke modtage opkald. Jeg har forsøgt med alle mulige netværkskonfigurationer. Både at have min Zyxel først, have den efter min router, have den i en DMZ, osv.

-> james_t_:
Lyder interessant. Har erfaringer med dem?

->jet direct
Så godt programmet igår, og jeg kan helt tilslutte mig udsendelsen. Det var egentlig også det der satte hovedet på sømmet.

-> larsholmgaard_dk:
Jeg er også nået til den grænse nu. Cybercity kræver at man har ADSL hos dem. Har en fiber på 6/6mbit
Avatar billede martin_moth Mester
22. februar 2006 - 13:51 #6
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. februar 2006 - 14:07 #7
Zwiebler>> Nej, ikke endnu, men har kun hørt godt om dem.
Jeg har netop bestilt en Linksys WRT54GP2 og når den kommer er det slut med TDC ISDN.
Avatar billede dyrbye Praktikant
22. februar 2006 - 22:50 #8
Jeg (dvs familien bruger) bruger Jubii/goip sammen med en sipura 2100 på den ene linie - det virker meget fint - begyndte i november og der har ikke været et eneste problem.
http://goip.jubii.dk/main.php?op=index
og på den anden linie bruger jeg (og det er kun jeg)
http://www.voipstunt.com/en/splashvoipin.html
det er ganske gratis at ringe til fastnet numre i Danmark og en hel del andre lande.
Avatar billede gurly Praktikant
23. februar 2006 - 09:09 #9
zyxel 2002 er jo også den uden indbygget router, den køre bare som svitsh men det virker ikke !!!!!!!!!!!!! jeg havde lige så meget bøvl med den, du skal have Zyxel Prestige 2302R  Router med indbygget telefon adapter, og så sætte den direkte til dit kabelmodem. pc udgang sættes så til pc eller en anden router.
jeg fik telefin til at tage zyxel 2002 tilbage fordi det ikke kunne virke, der var godt nok et lille afslag i prisen på 100 kr mener jeg, min søster har også en zyxel 2302R og det kører også glimrende, vi ringer meget begge to og der er altid huld igennem og ingen fejl hverken på indgående eller udgående.
zyxel 2oo2 er i mine øjne værdiløs dæ jeg aldrig fik den til at virke c",)
Avatar billede zwiebler Nybegynder
23. februar 2006 - 12:49 #10
Umiddelbart behøver jeg ikke routerfunktioen, da mit signal går gennem min D-Link DGL-4300 hvor jeg har sat min Zyxel 2002 op i en DMZ
Avatar billede gurly Praktikant
23. februar 2006 - 23:54 #11
det er muligt, men det virker jo ikke vel ! det gør det på den anden måde  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
24. februar 2006 - 01:14 #12
at der er en router i zyxel 2302 betyder også kun at den router mellem Tlf. og den enkelte pc udgang der er på den, men den sætter tlf højere prioteret end pc udgangen, selv om jeg ser streamet tv fra tv2 sputnik og derved henter 2 mbit og samtidig downloader to store filer så jeg blokker min 4 mbit linie helt i bund, så kan adapteren modtage et opkald ! ! !
den enkelte pc udgang kan så routes ud til flere pc´er
zyxel 2002 burde have et øksehug, jeg er sikker på det er den der gør det ikke har virket ! så uanset hvilken udbyder du vælger så få en med router i  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
26. februar 2006 - 13:17 #13
Sidste nyt fra telefin
Telefin har nu fået ny hjemmeside!

Sammen med den nye hjemmeside har vi sat priserne ned på flere af vores
produkter.

Minutprisen på fastnet samtaler er sat ned til 6,75 øre/min. og mobil
taksterne ned til 77 øre.

Dette gør at vi nu er Danmarks BILLIGSTE!

På vores adaptere er der prisfald på op til 200 kroner!
Ydermere tilbyder vi nu 30 dages returret på køb af adaptere det eneste der
kræves er, at adapteren bliver returneret i original emballagen.

Vi har i den seneste tid lavet mange tiltag for at give dig som kunde en
bedre helheds oplevelse af Telefin.

Vi har blandt andet nedbragt svar tiderne i vores online kundeservice.
Ydermere har vi udvidet vores telefon kundeservice så vi 2 dage om ugen har
åbent til klokken 20.

Vi har også lavet flere tekniske tiltag, herunder investeringer i nyt
hardware fra hhv. Cisco og HP. Disse tiltag er virkelig mærkbare på den
tekniske kvalitet af Telefin.

Skulle du mod forventning have problemer, vil vi meget gerne bede dig
kontakte vores kundeservice enten via hjemmesiden eller ved at ringe til os
på 77 34 90 00.

Vi laver forsat forbedringer på vores system, blandt andet er der planer om
ny server og et nyt system til telefonsvareren. Vi beklager mange gange
overfor de kunder, der pt. oplever problemer med denne funktion.

Modsat det indtryk som udsendelsen "Kontant" på DR1 i aftes gav af Telefin,
er vi IKKE tilfredse før vores kunder er. Derfor vil vi i løbet af de
kommende dage lave et spørgeskema som vil fremgå af din personlige telefin
side (når du logger ind).

Spørgeskemaet vil vi benytte til at forbedre vores service og produkt
yderligere. Der bliver trukket lod mellem besvarelserne om 6 flasker rigtig
god rødvin og herudover tildeler vi 500,- gratis taletid til det bedste
forslag der kommer ind via spørgeskemaet.

Med venlig hilsen
Telefin Kundeservice
Avatar billede miss-g Seniormester
05. marts 2006 - 22:51 #14
Onfone er et nyt firma som benytter den en ny teknologi, den bedste der findes på markedet - i modsat til andre, så man ikke oplever de problemer andre leverer. Og jo, man kan godt beholde sit oprindelige telefonnr. og det er billigt.

Jeg tror TDC vil være dyre når de først kommer på banen, og så har de næppe samme teknologi Onfone, men nok lidt af det samme.

Hvis du er yderligere interesseret kan du skrive til mig (se min profil/mini-site), og så kan jeg stille dig videre til manden som kan besvare alle dine spørgsmål.

De har desværre ingen hjemmeside endnu, da det er så nyt. Jeg skal selv stå for at lave brochure og andet materiale, og kan derfor sige god for dem.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. marts 2006 - 06:58 #15
miss-g>> Personligt syntes jeg at det er fint at høre om nye produkter, der ikke "findes" endnu (på nettet). Men jeg syntes ikke din info er et svar værd. Og hvordan kan et firma undgå de problemer andre oplever. Problemerne skyldes jo fejlagtigt opsat udstyr, manglende udstyr og dårlige netforbindelser!
Avatar billede miss-g Seniormester
06. marts 2006 - 12:13 #16
De 2 mænd der har startet det hele har været i mobilbranchen før, og har derfor forbindelser i øst og vest (næsten), og det tekniske kan jeg ikke svare på, da jeg ikke har noget med det firma at gøre som sådan, men du kan da få telefonnummeret til den ene direktør og spørge løs, så skal han nok besvare.
Avatar billede martin_moth Mester
06. marts 2006 - 18:32 #17
miss-q: Bare af ren nysgerrighed:

Når du skriver:

"Onfone er et nyt firma som benytter den en ny teknologi, den bedste der findes på markedet - i modsat til andre, så man ikke oplever de problemer andre leverer"

Hvad er det så helt præcist for problemer man undgår?
Avatar billede miss-g Seniormester
06. marts 2006 - 18:59 #18
At linien er død, knas på linien... osv.
Avatar billede gurly Praktikant
07. marts 2006 - 12:00 #19
miss-q < onphone lyder næsten som onbase, ondating og hvad jeres firma ellers består af, derfor ligner dit svar mere en reklame end et uvildigt svar.
at man kan få et telefonnummer og ringe til, det er vist ikke et egentligt svar ! at påstå noget nyt teknik uden at kunne fremføre hvad den teknik består af er vist heller ikke noget svar.
du fremføre på din profil at du går til bunds i tingene, det kan man ikke påstå i dette tilfælde  c",)
Avatar billede miss-g Seniormester
07. marts 2006 - 14:25 #20
Nej IP-telefoni er ganske enkelt ikke mit område - jeg er i det grafiske (og det er det der henvises til min profil). Det er også fint nok at mit svar bliver afvist, det var blot et forslag/svar på spørgsmålet "Hvem man ellers kan vælge".

De er 3 direktører og jeg ikke én af dem, men du har da lov at mene at deres navn minder om Onbase.

Det virker lidt på mig som om I har lidt ondt bagi - der er meget kritik her fra alle mulige som ikke har stillet spørgsmålet, men som deltager. Hvad er problemet?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2006 - 14:41 #21
Problemet er set fra mit synspunkt:
- Ny teknologi, den bedste der findes på markedet
Hvorfor er den bedre end de andre, hvorfor bruger de andre den ikke, special udstyr?
- De problemer andre leverer
Hvem andre har ingen problemer med musimi!! og er på vej til at tilslutte mig redspot, forventer heller ikke problemer der!
- Man kan godt beholde sit oprindelige telefonnr
Nummer portering er muligt ved langt de fleste (musimi undtaget)!
- og så kan jeg stille dig videre til manden som kan besvare alle dine spørgsmål.
Smid mandens telefon nummer eller få en forklaring på hvad det er for noget, hvad det koster og smid den her på eksperten, så den er let tilgængelig for mange. Ønsker personligt at begrænse hvem der har adgang til min mail adresse!

Generelt dit indlæg er for tyndt til at være et svar.
Avatar billede zwiebler Nybegynder
07. marts 2006 - 15:51 #22
Jeg har nu valgt at skifte til www.goip.dk (debitel IP) og håber så på at det virker bedre end Telefin.

-> dyrbye
Lægger du et svar?
Avatar billede dyrbye Praktikant
07. marts 2006 - 15:55 #23
Takker.

Hvilken adapter bruger du?
Avatar billede zwiebler Nybegynder
07. marts 2006 - 16:00 #24
Jeg bruger en Zyxel 2002
Avatar billede gurly Praktikant
07. marts 2006 - 17:26 #25
zwiebler < Er du flink lige om nogle uger at smide en tilbagemelding om du rent faktisk får det til at køre problemfrit med den zyxel 2002, da jeg som sagt selv måtte opgive sådan en c",)
Avatar billede zwiebler Nybegynder
07. marts 2006 - 17:35 #26
-> Gurly

Jeps, det skal jeg nok. Ellers mind mig lige om det ;-)
Avatar billede zwiebler Nybegynder
26. marts 2006 - 22:47 #27
Da jeg ikke havde tid til at sætte mig ind i opsætningen af adapteren valgte jeg at købe en ny som goip foreslog. I løbet af 5 minutter incl. udpakning af adapteren virkede det hele.