Avatar billede maf01 Nybegynder
21. februar 2006 - 19:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Raid issue

Setup..:

Et software raid 0

Skal ændres til hardware raid. .. Enten 0 eller 0+1 .

Uanset hvad.. kan det lade sige gøre at sætte de to diske i det nuv. sofware raid over i et hardware raid uden at miste data ??

Personligt tror jeg ikke, desværre.. men findes der nogle gode tips eller links jeg ikke selv har kunne finde frem til vil det være supert..
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 19:59 #1
jeg tror godt du kan lave din løsning.

hvordan har du lavet software raid via windows.?

mit bud er hvis du tager din eksisterende opsætning og tilføjer 2 harddiske i raid 0 på din controller. Sætter diskene på controlleren sammen og sørger for at de er RAID 0. så tager du en af de linux distrios eks Knoppix live cd. booter op i linux og bruger DD komandoen til at kopiere fra din software raid sæt til dit hardware raidsæt. når du er færdig kan du koble dit software raid fra (tage strøm stikkene af) og prøve at boote op på hardware sættet.
Avatar billede screem_brille Novice
21. februar 2006 - 20:40 #2
nej du kan ikke tage dine 2 diske, og sætte dem direkte over på en raid controller og ændre det fra et SW til hw raid array uden at miste data.