Avatar billede lady75 Nybegynder
21. februar 2006 - 19:17 Der er 11 kommentarer

Forudinstaleret Windows uden cd

Hejsa

Da jeg købte min pc for et halvt år siden var Windows instaleret på den. Jeg fik Ikke nogen cd´er med til pc´en, og fik at vide at de lå i selve pc´en og jeg selv skulle huske at kopier windows xp til en dvd.

Men hvordan gør jeg det??

Vil gerne genstarte min pc, men det kan jeg jo ikke uden min windows på cd/dvd, eller kan jeg??
Avatar billede yaris Praktikant
21. februar 2006 - 19:30 #1
hvad er det for en pc
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
21. februar 2006 - 19:32 #2
Inde i start et sted skulle der gerne ligge gendannelses cd til Windows, den kan du lægge over på en cd og brænde den som en image fil, mener filen siger den kun kan brændes engang over. Er det Dell eller HP du har?
Avatar billede lady75 Nybegynder
21. februar 2006 - 19:34 #3
Hejsa
Det er en hp jeg har.
Kan desværre ikke finde det sted. Synes jeg har ledt og ledt alle steder på min pc
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
21. februar 2006 - 19:50 #4
Den burde ligge inde under start>alle programmer, ellers prøv at kigge på> denne computer den kan ligge der som et ekstra drev.
Avatar billede hcma Novice
21. februar 2006 - 19:51 #5
du har fået en manual sammen med pc'en. kig i den og se hvordan du gør.
kender ikke hp, men nogle har en skjult partition hvor det hele ligger og der skal trykkes en bestemt tast for at komme derind.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
21. februar 2006 - 19:56 #6
Kan du stadig ikke finde den har du jo da support på den, ring til HP og få helt nøjagtigt at vide hvor den er og hvordan du brænder den ud.
Avatar billede yaris Praktikant
21. februar 2006 - 20:03 #7
er der ikke et lille drev hvor at instalationen er på for jeg har hjulpet en kolega med en hp og de sagde i forretnngen at man kun fik tilbudet en gang om at brænde instalationen ud men på hans pc er der et drev hvor at instalationen er og så skal den bare boote på det drev
Avatar billede pera Nybegynder
22. februar 2006 - 00:54 #8
Der 2 muligheder ved HP / Compaq under boot siger den noget med system recovery tryk F10 eller det som jeg også løb ind i. Der er ingen cdér jeg ringede jeg til HP de sendte et recovery sæt uden beregning... detsvære kom det fra Irland (det tog 3 uger)

Men fortæl mig hvilken pc det er så kan jeg muligvis hjælpe dig

Per
Avatar billede pingvinn Nybegynder
22. februar 2006 - 07:48 #9
start-> alle programmer-> pc-hjælp og værktøjer-> HP PC program til genoprettelses CD/DVD'er

der ligger det hos mig som også er en HP maskine med præ-installeret windows; det kunne også være en mulighed hos dig
Avatar billede lady75 Nybegynder
27. februar 2006 - 20:40 #10
Hej har fået genstartet min pc, men hjælp fra en it-ekspert. Tak for alle der forsøgte at hjælpe mig.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. februar 2006 - 20:51 #11
Det var så lidt, husk lige at afslutte spørgsmålet.

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar