Avatar billede dk_gryf Nybegynder
21. februar 2006 - 15:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke få min MySQL til at fungere..

Hej
Jeg anskaffet mig et script som jeg ikke kan få til, at fungere, men jeg har mistanke om, at det er et spørgsmål om, at få filerne (PHP) korrigeret så de passer til databasen og det begrunder jeg med, at det navn som databasen oprindelig havde var: database.sql, men dette navn kan jeg ikke oprette i min MySQL hos Surftown for der kommer den til at hedde helpdes_database og kan ikke ændres.
Derfor tror jeg, at det må være et spørgsmål om, at få navnet ændret i selve filerne og her er jeg så på bar bund for jeg har ikke spor forstand på hverken MySQL eller PHP så derfor håber jeg på kvalificeret hjælp herfra.

Selve indeks.php ser således ud:
<?php

session_start();

define('MAIN', true);

/**
*
* Config and library inclusions
*/
require_once('config.php');
require_once('core/database.php');
require_once('core/template.php');

/**
*
* Object initializations
*/
$api['database'] = & new Database($config);
$api['template'] = & new Template();

require_once('core/request-mapper.php');

/**
*
* Setup config variables
*/
$q = 'SELECT value FROM config WHERE variable = "title" OR variable = "description" OR variable = "slogan" OR variable = "site_url"';
$settings = $api['database']->getArray($api['database']->query($q));

if (!get_magic_quotes_gpc()) {

    foreach ($settings as $key => $value) {

        $settings[$key] = array_map('stripslashes', $value);

    }

$api['template']->set('w_title', $settings[0]['value']);
$api['template']->set('w_description', $settings[1]['value']);
$api['template']->set('w_slogan', $settings[2]['value']);
$api['template']->set('w_siteurl', $settings[3]['value']);

/**
*
* Setup navigation links
*/
$q = 'SELECT url, title FROM navigation WHERE active = 1 ORDER BY weight DESC';
$links = $api['database']->getArray($api['database']->query($q));

if (!get_magic_quotes_gpc()) {

    foreach ($links as $key => $value) {

        $links[$key] = array_map('stripslashes', $value);

    }

/**
*
* An ugly hack, but I have no other ways to go around this now.
*/
$link_num = sizeof($links) - 1;

for ($i = 0; $i < $link_num; $i++) {

    $links[$i]['space'] = '&nbsp;|';

}

$api['template']->set('header_links', $links);

/**
*
* Setup sold / available statistics
*/
$q = 'SELECT SUM(size) as sold FROM ads WHERE active = 1';
$stats = $api['database']->getRow($api['database']->query($q));

$api['template']->set('sold', number_format($stats['sold']));
$api['template']->set('available', number_format(1000000 - $stats['sold']));

/**
*
* Setup adsense
*/
$q = 'SELECT value FROM config WHERE variable = "adsense" OR variable = "adsense_enabled"';
$adsense = $api['database']->getArray($api['database']->query($q));

if (!empty($adsense)) {

    if (!get_magic_quotes_gpc()) {

        $adsense[0]['value'] = stripslashes($adsense[0]['value']);
        $adsense[1]['value'] = stripslashes($adsense[1]['value']);

    }

    if ($adsense[1]['value'] != 0) {

        $api['template']->set('adsense', $adsense[0]['value']);

    } else {
        /**
        *
        * Hide adsense div's
        */
        $api['template']->set('adsense_style', 'display: none;');

    }

$api['template']->show('templates/index.tpl', 'file');

?>

og config.php ser således ud:

<?php
/**
*
* @file config.php
*/

/**
* Database settings.
* Leave the DB_TYPE variable untouched, only Mysql is supported ATM.
*/
$config['DB_HOST'] = 'localhost';
$config['DB_TYPE'] = 'mysql';
$config['DB_USER'] = 'sociedad_mil';
$config['DB_PASS'] = '1777';
$config['DB_NAME'] = 'sociedad_min';

/**
* Don't touch this unless you know what you are doing. In case you are, add a ':' at the beginning.
* /tmp/mysql.sock would become :/tmp/mysql.sock
*/
$config['DB_SOCK'] = '';

/**
* Administrator's username and password
*/
$config['ADM_UNAME'] = 'admin';
$config['ADM_PASS'] = 'admin';

/**
* Main page selection. This will be improved in future versions.
*/
$config['MAIN'] = 'Pixels';
?>

Hvis det kan hjælpe, så er scriftet beregnet til, at skulle bruges til et styre en af disse milliondollarsider som http://www.milliondollarhomepage.com/ så om vi skal lave et nyt script eller få det som jeg har anskaffet til at køre er i princippet underordnet - bare det snart kommer i gang.

Mvh
Mogens
Avatar billede innercitydk Nybegynder
21. februar 2006 - 16:27 #1
Er de følgende oplysninger dine aktuelle oplysninger, eller stod de der da du fik fat i scriptet?

$config['DB_HOST'] = 'localhost';
$config['DB_TYPE'] = 'mysql';
$config['DB_USER'] = 'sociedad_mil';
$config['DB_PASS'] = '1777';
$config['DB_NAME'] = 'sociedad_min';
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
21. februar 2006 - 16:38 #2
Der er INTET ændret siden jeg modtog de -det stod sådant i scriptet.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
21. februar 2006 - 19:25 #3
ok så er det der problemett ligger. Hvis du logger ind i dit kontrolpanel, eller åbner den velkomstmail du har fået fra dit webhotel kan du se de oplysninger der skal skrives istedet. Host adresse, username, password og database navn. Når disse ting er ændret så de reflekterer dit webhotel burde det virke.

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
18. maj 2006 - 20:40 #4
Skal vi ikke få lukket det her spm?!
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
21. august 2006 - 22:39 #5
case closed