Avatar billede ratzaiy Nybegynder
30. april 2001 - 18:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Win me ligger på rehab cd

Jeg har en windows ME der ligger på en Compaq reinstalleringscd hvor der ligger windows ME hvordan kan jeg installere Kun windows ME på min pc uden at installere de andre programmer der sletter min HDs indhol
Avatar billede bratkid Nybegynder
30. april 2001 - 18:23 #1
det kan du sgu ikke med compaqs lorte software....har selv en slumpaq!
Avatar billede bratkid Nybegynder
30. april 2001 - 18:24 #2
lån winme cd-rom fra en ven..hvis det altså er lovligt så kan du bare installere den uden at du mister noget
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
30. april 2001 - 18:27 #3
lån den fra en ven? altså selve windows cden?

hvis jeg har en reting fra Amitech med ME kan jeg så gøre det??
Avatar billede bratkid Nybegynder
30. april 2001 - 18:29 #4
ja selve windows cd-en...amitech er jeg ikke sikker på, så  jeg tør ikke svare på den
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
30. april 2001 - 18:30 #5
nej det er en reinstalleringscd
Avatar billede bratkid Nybegynder
30. april 2001 - 18:32 #6
quickrestore, som jeg har er det samme....hvis du installere den inde i windows og ikke fra dos\'en sletter den ikke noget
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
30. april 2001 - 18:34 #7
hvad gør den så?
Avatar billede vipez Nybegynder
30. april 2001 - 18:35 #8
lån winme cd-rom fra en ven..hvis det altså er lovligt så kan du bare installere den uden at du mister noget

*Dette er ikke lovligt, læs license betingelserne

En licens per individuel computer.

Ratzaiy: Der er ingen mulighed for kun at instal. WinMe standalone det er bl.a. derfor at Compaq er hadet af så mange.

Godt mærke hvis man KUN ville skrive/spille på sin computer, men lige så snart man vil pille lidt så sucker det. Mit råd byg en pc selv, der er alt for let. Tro mig jeg har selv gjort det og havde ikke prøvet det før.

Vedr. compaq ReInstall bliver du nød til at afinstallere det du ikke vil bruge... :(

*besværligt men en realitet...

*ps. det hjælper ikke at ringe til Compaq support de kan ikke finde ud af en skid, min ven har en \"5860\" en de kan ikke sige ham hvilket konkrette specifikationer hans bundkort har. men kun referere til deres hjemmeside som sucker endnu mere.
Avatar billede bratkid Nybegynder
30. april 2001 - 18:37 #9
nej nej..han kan sagtens installere windows oven i sit nuværende windows bare han er inde i windows og gør det....hehe lidt skummelt forkaret
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
30. april 2001 - 18:40 #10
virker det kun på compaq pcer
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
01. maj 2001 - 07:08 #11
Der ligger en komplet WinME Installation under C:\\windows\\options\\INSTALL i dit windows bib. hvis maskinen er installeret rigtigt. Slet alt andet og behold denne mappe. Lav en Bootdiskette under tilføj/fjern programmer skift til mappen i dos og kør install /is

Husk at finde din \"CD-key\" med registering Editoren Regedit under punktet [HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion]

Start regedit fra Start/kør og skriv regdit

Mvh. Blueyed1
Avatar billede bluewest Nybegynder
01. maj 2001 - 15:48 #12
SCUM-PAQ
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. maj 2001 - 15:24 #13
husk at når du har betalt for win-me, så er det faktisk ikke cd-en som du betaler for, men licensen- som du betaler for ( med andre ord , så er det s/nr som er dit ejendom)
derfor skal du bare forlange af compaq at få en win-me du kan bruge.) personlig kunne jeg aldrig finde på at købe en compaqslam - dit problem er en af grundene
du skal faktisk have en kode fra C.paq for at kunne bruge din licens frit

>>til bluewest - du forklarer det meget bedre end jeg - og endda med kun 7 bogstaver!
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
10. maj 2001 - 17:16 #14
jeg tror ikke i fik min pointe men nu har jeg fundet en \"levende\" computer expert som nok kan hjælpe mig men ellers tak for ulejligheden
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
10. maj 2001 - 17:16 #15
Mit eget svar