Avatar billede taisnissen Nybegynder
21. februar 2006 - 14:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HTML tabel til MySQL database

Hey, jeg ønsker at overføre indhold i en HTML-tabel til en MySQL database ved hjælp af PHP. Jeg har dog et par problemer:
Det første problem er, at jeg ikke ved hvordan man får indlæst source koden i PHP - altså ved hjælp af en funktion. Jeg har derfor brug for navnet på en funktion til dette eller bare en kort beskrivelse af hvordan jeg (bedst) kan gøre dette.
Det andet er at hente indholdet af tabellen fra HTML-koden. Jeg regner med at bruge spliti(), men I må gerne lige sige til hvis der er en bedre løsning.

På forhånd tak :)
Avatar billede avminarm Juniormester
21. februar 2006 - 15:01 #1
du må nok uddybe det lidt? er det selve HTML koden der bare skal smides ind i DB eller er det indholdet som står i din html tabel der skal ind i DB?
Avatar billede taisnissen Nybegynder
21. februar 2006 - 15:38 #2
Det er indholdet i html tabellen der skal ind i databasen.
Eksempel:
<table><tr>
<td>felt1</td>
<td>felt2</td>
</tr><tr>
<td>felt3</td>
<td>felt4</td>
</table>

"felt1", "felt2", "felt3" og "felt4" skal "plukkes ud" af html-koden, og derefter indsættes i databasen.
Avatar billede taisnissen Nybegynder
21. februar 2006 - 22:06 #3
Jeg stødte tilfældigvis på funktionen jeg skal bruge til at hente source koden af sider.
file_get_contents('adresse')

Så har jeg dog stadigt det sidste spørgsmål. Hvilken måde vil være nemmest at få indholdet mellem <td></td>'erne ind i databasen/en array?
Avatar billede avminarm Juniormester
22. februar 2006 - 14:57 #4
Det er lidt af et arbejde du ser skal ud i - hvordan fremkommer tabellen fra starten af?

ellers ville jeg måske prøve at bruge explode("<td>", $str);
Avatar billede taisnissen Nybegynder
22. februar 2006 - 19:13 #5
Jeg har selv fundet ud af det meste nu.

$source = file_get_contents($url);
$chunks = spliti('<td class="txtoutput">', $source);

spliti laver en array med alt indholdet mellem <td class="txtoutput">'erne. Derefter bruger jeg nogen funktioner til at fjerne "overskydende" kode.

Lukker tråden da jeg ikke har brug for hjælp alligevel.