Avatar billede simalabim Nybegynder
21. februar 2006 - 12:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Afinstallation af Norton Internet Security 2005 (NIS)

Mit NIS 2005 var på vej til at udløbe og jeg valgte af afinstallere. Ville prøve AVG eller AVAST istedet.

Umiddelbart efter afinstallation drillede min computer (og gør stadig). I "SØG" vises venstre spalte ikke (kun hunden). I Systemgenoprettelse vises et blankt ark, starter først efter 2 klik). Min web-banking virker ikke, siden loader ikke. Enkelte andre hjemmesider kommer frem, med manglende dele.

Heldig vis virker stifinder, så jeg kan gemme hvad jeg vil inden evt. formatering.

Jeg har XP-PRO, med 4 brugerkonti, AMD1800, 256MB Ram, 64MB Geforce, DVD drev, CD-brænder. Alt i alt ikke en supercomputer længere, men den har altid fungeret upåklageligt, indtil nu.

Jeg har søgt og søgt i spørgsmål og svar herinde, men kan ikke finde et tilsvarende problem.
På forhånd tak.
Avatar billede vejmand Juniormester
21. februar 2006 - 12:58 #1
Hvis det er fordi Norton ikke er afinstalleret korrekt, kan følgende måske hjælpe dig. http://service1.symantec.com/Support/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039

Måske du først skal lave en systemgendannelse fra før problemet opstod:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden
Avatar billede epep Nybegynder
21. februar 2006 - 13:19 #3
Download og køre denne:

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SymNRT.exe

Herefter downloader du denne file, dobbeltklikker den og siger ja til at tilføje værdierne i reg-basen:

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SYMMSICLEANUP.reg

Efter en genstart burde alt Norton være fjernet.
Avatar billede epep Nybegynder
21. februar 2006 - 13:30 #4
Gå i start
Kør
Skriv: regedit
Ok

Gå i Rediger
Søg
Skriv: Norton
Delete den nøgle programmet finder (tjek lige der står norton)
Find næste (du kan benytte f3 tasten)
Delete
F3
Delete
F3
Sådan bliver du ved til der ikke er flere nøgler at slette. Programmet fortæller dig når der ikke er flere nøgler.

Norton hedder også Symantec så det skal også slettes
Gå i Rediger
Søg
Skriv: Symantec
Delete
F3
Altså samme fremgangsmåde som da du skrev Norton
Når der ikke er flere nøgler at slette skal du lukke Regedit. Klik på X
Genstart.
Avatar billede kingeling Nybegynder
21. februar 2006 - 21:05 #5
Hent SymNRT.exe fra symantecs FTP, den fjerner alt så er det ikke noget problem at installere et andet anti virus prg bagefter.
Ellers kan man også gøre det at man går ind i Windows kontrol panel, fjern software, så først vælge anti virus delen / eller internet sec. delen og så bagefter live update delen, så skulle det efter sigende også virke.
Selv har jeg brugt SymNRT.exe fra symantecs ftp.
Avatar billede simalabim Nybegynder
22. februar 2006 - 22:47 #6
Den gik ikke. Jeg fik fjernet hver en stump af Norton, men min Windows XP Pro var stadig medtaget.
Utroligt at programmer kan integrere sig så godt i Windows, at de river stumper med sig i faldet.
Jeg har kørt en repair, som jeg har læst om herinde i andre svar. Nu er min elskede XP på fode igen og alt fungerer.
Tak for hurtigt svar og hjælp.

PS  Hvad er forskellen på kommentar og svar? og hvordan giver man point?
Avatar billede vejmand Juniormester
23. februar 2006 - 06:36 #7
Forskellen på kommentar og svar er at du kun kan gi point til et "svar"
Hvis du ønsker at uddele point i dette spørgsmål bér du om et "svar" fra dem du ønsker at tildele point.
Da du selv løste problemet er det okay at du tar pointene tilbage, det bestemmer du helt selv. Det gør du ved selv at sende et "svar" du kan acceptere.

Når der er de "svar" du ønsker, markérer du navnet/navnene i den boks som kommer frem ude til venstre, og klikker på "Accepter"
Så er spørgsmålet rigtig lukket.  c",)
Avatar billede simalabim Nybegynder
23. februar 2006 - 07:55 #8
OK, jeg tager pointene tilbage denne gang. Men tak alligevel.