Avatar billede knaseren Nybegynder
21. februar 2006 - 10:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

active directory group policy

Hej

Jeg har et problem med nogle ordbøger der er installeret på elev maskiner. Logger jeg på som admin virker de fint, men logger man på som en elev melder de fejl. Det må være et spørgsmål om rettigheder. (member of:)

Spørgsmålet går på: hvor på windows 2003 serveren finder jeg stedet hvor alle gruppe policy er defineret, for der må mangle noget for den policy der hedder  Elever
Avatar billede holmus Nybegynder
21. februar 2006 - 10:41 #1
Hvis du henter det utility der hedder Group Policy Management Console, søg på www.microsoft.com/downloads efter gpmc - og installerer det på din server, eller evt. en administratorconsol - så kan du hurtigt skabe dig et overblik.

Men jeg tror fejlen ligger i at dine elever ikke har lov til at installere noget på dine maskiner... Det har de ikke, hvis de skal lave ændringer i registreringsdatabasen, og kun er medlem af gruppen Users. De skal desværre have ret høje rettigheder på den enkelte elev maskine, før end de har ret til at installerer... Alternativt, skal du køre installationen med andre credentials (kør som...) - hvor det så er en administrator bruger du benytter... :)

/holmus
Avatar billede knaseren Nybegynder
23. februar 2006 - 13:25 #2
har ikke helt fundet ud af problemet men takker og acceptere