Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
21. februar 2006 - 10:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ulden tekst på CRT

En crt-skærm er blevet utydelig.
Brugeren siger der ikke er blevet ændret noget. Han fik skiftet pc´en for et stykke tid siden. Men skærmen har fungeret fint med denne. Nu er tekst på skærmen pludselig blevet ulden/utydelig.
Degauss er prøvet og det løste ikke problemet...
Hvad kan det være?
Avatar billede screem_brille Novice
21. februar 2006 - 10:11 #1
fejl i fokus kredsløb, eller den er kommet ud af justering. (hvis det er sket fra dag til dag, og der ingen ændringer er lavet ved grafikkkort indstillinger)
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
21. februar 2006 - 10:26 #2
Hvis det er en af de to ting, hvad er der så at gøre? Skal skærmen skiftes ud?
Avatar billede screem_brille Novice
21. februar 2006 - 10:30 #3
lave eller justere skærmen, (men kræver dog at man gør sig klart at man skal rode med noget der er højspænding på, da man skal rode direkte på højspændings trafoen og der kommer ca 28000 volt ud af den)
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
21. februar 2006 - 10:47 #4
Ja ok, er ikke lige et felt jeg skal ligge og rode med. Det er en skærm for billig til og mit helbred for dyrebart.
Men tak for hjælpen.