Avatar billede goofy75 Nybegynder
21. februar 2006 - 09:48 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Auto reply fra Exchange 2003

På en "public folder" fra outlook kan man (ved højre klik) vælge "properties" og så "administration" - her er så en FOLDER ASSISTANT... ...men jeg har ikke mege heldt med at få lavet en "return to sender"... ...alt bliver accepteret (ingen fejlmeldinger) men jeg får ingen retur mail :( *hjælp*
Avatar billede lgj Nybegynder
21. februar 2006 - 12:17 #1
Det kan vist ikke lade sig gøre - en public folder er ikke en mailbox.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
21. februar 2006 - 13:13 #2
så løsningen er at oprette en "rigtig" mail konto (dummy) og så fra dens outlook opsætte en regel som laver auto-reply?

...mystisk ellers, at man med FOLDER ASSISTANCE netop *har* mulighed for at lave reply email..?
Avatar billede goofy75 Nybegynder
21. februar 2006 - 17:23 #3
Jeg fik det sgu til at virke - men sjovt nok er det kun emails indternt (fra domænet) som går igennem og får svar... de andre bliver bare "væk" :( ...nogen idé?
Avatar billede lgj Nybegynder
22. februar 2006 - 08:42 #4
Som sagt er det ikke en rigtig mailbox, så den har ingen e-mail adresse (name@domain.name)

Vil du ikke lige beskrive det kunne måske bruges til noget engang ;)
Avatar billede goofy75 Nybegynder
22. februar 2006 - 12:00 #5
jo da... det er jo en "mail enabled" public folder!
...har nu oprettet en regel som automatisk svare, lavet en template email som sendes retur! Eneste problem er blot at svaret kun returneres hvis afsenderen er fra samme domæne, meget mystisk... ...jeg kan se at emailen modtages og det er også muligt ats automatisk videresende denne til en anden mail adresse... ...men den vil absolut ikke reply på en ikke domæne email adresse :(

pt. læser jeg: http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;903289&spid=2520&sid=global
Avatar billede lgj Nybegynder
22. februar 2006 - 13:52 #6
På exchange serveren i Internet Message Formats - har du tilladt automatic replies ell. nogle af deandre?
Avatar billede goofy75 Nybegynder
22. februar 2006 - 15:35 #7
Damn... dér havde jeg ikke lige været inde før (ok, Exchange er også STOR) - jeg har nu enabled "Allow automatic replies" og ser lige om der gør en forskel...
...men det lyder rigtigt ;)
Avatar billede goofy75 Nybegynder
23. februar 2006 - 11:25 #8
Jamen med lidt fælles indput lykkes det jo... ...så der er points til dig, jeg er nu den glade ejer af en Exchange server som kan lave auto reply fra en public folder :D
Avatar billede lgj Nybegynder
23. februar 2006 - 12:38 #9
Jammen jeg vil gemme et link til dennne tråd. Som sagt gan man pludselig få behov for den slags.

Lad os dele i porten ;)
Avatar billede goofy75 Nybegynder
23. februar 2006 - 12:59 #10
hehe ;)