Avatar billede xebitx Nybegynder
20. februar 2006 - 14:58 Der er 5 kommentarer

Backup af enkelte mailboxes i Exchange Server 2003

Kan man ikke tage backup af enkelte mailboxe i Exchange Server 2003?
Hvis nu en medarbejder flytter fra moderselskabet til datterselskabet men skal have sin mailbox med uden at eksportere fra Outlook til .pst filer.
Synes det er mærkeligt at Microsoft ikke har inkluderet dette i exchange serveren.
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2006 - 15:03 #1
Du skal , mig bekendt, have fat i ettredieparts produkt. Veritas Backup Exec kan klare opgaven for dig, men du kan vist også løse opgaven via Outlook og exporter til fil. Den exporterede .pst fil vil kunne importeres igne det nye sted
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2006 - 15:04 #2
Avatar billede holmus Nybegynder
20. februar 2006 - 15:43 #3
Hey xebitx, du benytter bare Exmerge, fra Microsoft. Det kan køres på din exchangeserver og hive en vilkårlig mailboks ud i en .pst fil.
Se evt. lidt mere her: http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/exchange/guides/UseE2k3RecStorGrps/827f71ee-e77d-461a-93e8-1e51d04870ab.mspx

/holmus
Avatar billede holmus Nybegynder
20. februar 2006 - 15:44 #4
Avatar billede erp Nybegynder
05. september 2006 - 15:52 #5
Hvis datterselskabets exchange server er en del af moderselskabet's exchange organisation, kan du blot flytte mailboksen til datterselskabs exchange'ens information store.
Hvis de ikke er i samme organisation, er der ingen vej uden om en overførsel via en .PST file.
/erp
ps. overflytningen tager selvfølgelig nogen tid afhængig af størrelse og båndbredde til datterselskabet.