Avatar billede jagtvej Nybegynder
20. februar 2006 - 13:40 Der er 6 kommentarer

opslag i tabel

Sammenlign værdierne i kolonne A 1-401 med B 1-401. Resultat i celle C

Eksistere værdierne i kolonne B i kolonne A, svar Ja i C hvis de gør og Nej hvis ikke.
Avatar billede bsod Nybegynder
20. februar 2006 - 13:55 #1
=HVIS(ER.FEJL(SAMMENLIGN(B1;A1:A401;0));"Nej";"Ja")
Avatar billede vejmand Juniormester
20. februar 2006 - 14:08 #2
Jeg har måske misforstået spørgsmålet, men hvis du vil ha sammenlignet de enkelte rækker (altså A1 med B1 og A2 med B2) kan du gøre det således:
I celle C1 skriver du =HVIS(A1=B1;"Nej";"Ja")

Denne formel kopierer du så bare til alle celler fra C1 til C401 ved at markere C1 og føre musen til nederste højre hjørne af C1 og "trække" nedad med venstre museknap trykket ned.
Avatar billede bsod Nybegynder
20. februar 2006 - 14:25 #3
Hvis du derimod ønsker at teste om værdien af en celle i kolonne B findes
et eller andet sted i kolonne A, benytter du min formel.
Det er lettest, hvis du navngiver hele kolonne A.
=HVIS(ER.FEJL(SAMMENLIGN(B1;NAVN;0));"Nej";"Ja").
Denne formel kopierer du som vejmand angiver.
Avatar billede jagtvej Nybegynder
03. april 2006 - 15:05 #4
Tak det sidste virker
Avatar billede jagtvej Nybegynder
03. april 2006 - 15:17 #5
bsod vil du ikke lige sende et svar så jeg retfærdigt kan få lukket min sag/spm.
Avatar billede bsod Nybegynder
03. april 2006 - 15:19 #6
Jo da.