Avatar billede woogoo Nybegynder
20. februar 2006 - 11:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilke ISO'er skal jeg downloade? og hvor?

Hej eksperter

I et stykke tid har jeg været meget interesseret i at skifte over til Linux, så jeg sidder og prøver mig lidt frem i de forskellige distributioner. Jeg har indtil videre prøvet Ubuntu, Red Hat og SuSe.. og nu vil jeg gerne have fat i Debian. Men det var ikke lige så nemt som jeg havde regnet med.
Jeg har kigget rundt på nettet og ledt efter de ISO'er jeg skal bruge, men det jeg fandt frem til var 10 ISO'er?! Det kan da vel forhåbentlig ikke passe at man skal bruge 10 ISO'er?

Hvis ikke, hvilke skal jeg så bruge for en standard installation? og hvor får jeg fat i dem? (Evt. direkte link)

Da jeg sidder på min arbejdsplads og henter det ned er det ikke muligt for mig at hente via BitTorrent, da der er en masse firewall osv. der blokere. Så det skal være HTTP eller FTP

//Woogoo
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
20. februar 2006 - 11:51 #1
Her er en guide til Debian. http://www.debianguiden.dk/dists/stable/html/installation.html#installations-kilder
Hvis det kan bruges altså.
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2006 - 11:59 #2
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2006 - 11:59 #3
Avatar billede woogoo Nybegynder
20. februar 2006 - 11:59 #4
der har jeg kigget.. og som de skriver " I skrivende stund ligger der ISO images på denne adresse: http://ftp.se.debian.org/debian-iso/images/3.0_r5/. " og det gør de ikke mere.. har så været inde på FTP serveren og kigge selv og der når jeg til et sted med 10-11 forskellige ISO'er.. nogen hedder det ene og de andre hedder noget med Debian og binary som jeg regner med er dem.. men jeg ved bare ikke hvilke af dem det skal være og hvor mange!

kig evt: http://ftp.acc.umu.se/debian-iso/3.1_r1/i386/iso-cd/
Avatar billede woogoo Nybegynder
20. februar 2006 - 12:01 #5
Ja, har været på de sider, men der er 13 CD'er.. skal man bruge 13 CD'er til at installere det?!
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2006 - 12:01 #6
der er 14 CD iso'er og to updage iso'er ialt. jeg harselv hentet dem alle, men od deter nødvendigt ved jeg ikke
Avatar billede woogoo Nybegynder
20. februar 2006 - 12:05 #7
ok.. jamen så begynder jeg en uendelig download opgave! :P
Avatar billede woogoo Nybegynder
20. februar 2006 - 12:09 #8
De må alligevel ha tæsket lidt igennem de programmøre for at få lavet en installation på knap 10GB (incl. updates)
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2006 - 13:41 #9
Så vidt jeg ved, behøver du kun at hente den første cd for at lave en installation der kan gå på nettet og hente hvad du ellers måtte behøve af pakker. Men jeg ved ikke om der er nogen gui med til sådan en 1-cd-installation, men det kan du jo selv undersøge, eller forberede dig på lige at skulle apt-get'e lidt fra terminalen.
Avatar billede zypher212 Nybegynder
07. marts 2006 - 00:06 #10
Forstår ikke hvorfor folk er så bange for terminalen? Det er da langt den hurtigste måde at ordne mange ting på.

woogoo --> Det er som palau siger kun nødvendigt at hente den første disc. Og det er som han siger også uden den store gui. (Mener at X er med, men tror ikke rigtigt på en gui som Gnome eller KDE).

Held og lykke med det. :)