Avatar billede maudy Nybegynder
20. februar 2006 - 00:17 Der er 6 kommentarer

min computer lukke ned?

Hejsa

- Jeg har et lille problem med computeren: Hvergang jeg er i gang med at lave noget med nogle programmer (fx. TMPGEnc Xpress, Vitureldub, dvd santa med mere -det er for det meste videoprogrammer.) så sker der tit det, at den bare genstarter.

- Jeg har ikke så meget forstand me sådan noget her, så ville hører om der er nogle der kunne hjælpe mig, for at dette kan undgåes.

- er det fordi min computer er for langsom til at køre programmerne ? hvis det er det - hvad skal jeg så anskaffe mig, for at gøre den bedre?

mange tak.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. februar 2006 - 02:13 #1
Der er en stor chance for at det er RAM'ene.. Jeg er sikker på, at der kommer en eller anden med et link til et program, der kan teste RAM'en..

Mener at de plejer at linke til Memtest86: http://www.memtest86.com/

/theSurfer
Avatar billede maudy Nybegynder
20. februar 2006 - 09:28 #2
okay tak :)!
Hvad for en skal jeg downloade?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. februar 2006 - 14:04 #3
Hvis du har mere end 1 klods RAM, så kan du prøve at køre med kun 1 klods, og test gerne alle de klodser du har men kun en af gangen.

Derved kan du finde ud af hvilken der er fejl på, for jeg er enig i, at det givetvis er RAM, da de programmer du nævner alle er RAM intensive programmer.
Avatar billede maudy Nybegynder
20. februar 2006 - 15:08 #4
- mange tak.

Jeg har kun 1

- så, det bedste ville være at anskaffe mig en ny ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. februar 2006 - 17:03 #5
Prøv at køre en memtest som surfer skriver.

Giver den en fejl, så er problemet lokaliseret, men giver den ikke fejl, betyder det ikke at RAM er fejlfri, men test dem først.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. februar 2006 - 20:10 #6
Denne her: http://www.memtest86.com/memt32.zip

Du skal have en 1.44 mb (3.5") diskette klar, da programmet skal startes i ren dos, hvilet installationen nok skal sørge for..

Du skal bare sørge for, at din computer er sat til boot fra diskdrev (3.5" diskette, A-drev).

/theSurfer