Avatar billede msor Nybegynder
19. februar 2006 - 22:43 Der er 1 kommentar

Open source gui framework

Jeg har gennem længere tid set mig om efter et GUI framework, der kan lette arbejdet med at udvikle vindue-baserede i C++, som er det eneste sprog jeg har erfaringer med. Det skal helst være open source (sådan at man kan se kildekoden), og så skal det køre på både Windows og alle Linux-distroerne. Der må også gerne være udgivet en bog om det, men det behøves ikke at være tilfældet, hvis der er er en god tutorial og god dokumentation på internettet.

Jeg har tænkt lidt på gtkmm, men det er ikke open source, vel?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
19. februar 2006 - 22:57 #1
Jeg ville foreslå wxWidgets:
http://wxwidgets.org/

Der findes en del dokumentation, det er gratis og open source, kan køre på mange platforme.

I forhold til gtk bruger det standard windows komponenter når de er til stede og på winodws. Det er f.ex. en fordel med fil åbne dialogboxen, her får du en standard windows box med alle de normale functioner. Dine applikationer får også det rette windows look på windows.