Avatar billede knico Nybegynder
19. februar 2006 - 18:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

High Speed Mode/Turbo mode kompatibilitet

Jeg har for nylig købt en Belkin Wireless Router og et Belkin PCMCIA kort. Kombinationen skulle gøre at jeg kan køre 125 (Belkin kalder det High Speed Mode). Det virker også fint, men allerede ved første runding af et hjørne (8 m fra routeren) falder signalet drastisk og efter få meter forsvinder det helt. Det er et kort problem da min kones gamle D-Link DWL650+ kort har fint signal i hele huset. Jeg har haft gang i Belkins support og har fået netshoppen til at bytte kortet, uden det har løst problemet.
Jeg har derfor besluttet at købe et nyt kort der bruger samme teknologi til at booste hastigheden. Jeg fandt engang en artikel der fortalte om dette, men jeg kan desværre ikke genfinde den, og flere Google søgninger har heller ikke bragt mig nærmere. Håber derfor at nogen her ved, hvad jeg kan bruge istedet for.
Avatar billede knico Nybegynder
20. februar 2006 - 10:58 #1
Så fandt jeg det hos PC-Mag.

Belkin, Buffalo, and Linksys routers in the Faster category use a Broadcom chipset with an enhanced "g" mode called Afterburner. Linksys brands it SpeedBooster; Belkin, HSM (High-Speed Mode); and Buffalo, 125* High Speed Mode.
Fuldt link til artiklen: http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1821944,00.asp Page 3

Nu er spørgsmålet så blot om der er fuld kompatibilitet så f.eks. Linksys kan give mig samme hastighed som det originale Belkin, men med større range.
Avatar billede knico Nybegynder
29. oktober 2008 - 08:57 #2
Lukker