Avatar billede nmt1363 Nybegynder
19. februar 2006 - 17:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med CAB filer ved installation af spil.

Hej

Jeg har et enormt irriterende problem, når jeg vil installere et spil får jeg en fejlmeddelelse 99,9% af gangene.

Jeg har lavet nogle screenshots der kan ses her: http://www.greverne.com/fejl/index.htm

Jeg har prøvet stort set alt, jeg har
- opdateret bios
- prøvet at installere på forskellige drev
- ændret størrelsen på sidefilen
- prøvet at installere fra forskellige drev
- rengjort cdrom'er/dvd'er
- defragmenteret mine drev
- scannet for virus
- startet systemet op uden programmer og tjenester kørende
- kopieret spillene til harddisken og kørt dem derfra
- lavet virtuelle cdrom'er/dvd'er og kørt spillene derfra
- formateret systemet og installeret xp pro på ny (flere gange)

Jeg har prøvet et par guides:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;245063&Product=gms

http://support.microsoft.com/?kbid=314810

Og intet af det har hjulpet.

Det er ikke de samme CAB filer jeg får fejl ved hver gang, det er forskelligt hvor langt jeg når i installationen af et spil før det går galt. Og det er heller ikke hver gang jeg får fejl, meget meget sjældent lykkedes det at gennemføre installationen.

Håber at der er hjælp at hente her.

Mvh.
Greve
Avatar billede trekkies Juniormester
19. februar 2006 - 17:20 #1
Har du prøvet at installere den nyeste driver til dit lydkort?
Avatar billede nmt1363 Nybegynder
19. februar 2006 - 17:26 #2
Ja det har jeg også prøvet.
Avatar billede trekkies Juniormester
19. februar 2006 - 17:35 #3
Prøv følgende:
Sæt din Windows cd i drevet og gør følgende:
Start -> Kør... -> sfc /scannow

Den retter ødelagte systemfiler.
Den tager en del tid.
Avatar billede levithan Nybegynder
19. februar 2006 - 17:41 #4
jeg har oplevet problemet før hvor problemet var at mine 2 ram blokke ikke kunne snakke sammen den ene var muligvis defekt prøv memtest86 og test dine ram http://www.memtest86.com/
Avatar billede levithan Nybegynder
19. februar 2006 - 17:43 #5
test evt også din harddisk med producentens testdisk program for evt fejl
Avatar billede nmt1363 Nybegynder
19. februar 2006 - 20:13 #6
trekkies -> Det virkede desværre ikke.

levithan -> Jeg har testet mine ramblokke med memtest86 og jeg tror den fandt en del fejl. Den skrev 8 linier med hvid tekst og tal på rød baggrund i den nederste halvdel af skærmbilledet!?

Jeg testede også min harddisk, men den fandt ingen fejl.
Avatar billede levithan Nybegynder
19. februar 2006 - 21:18 #7
ok har du en anden ram stang? eller kan du pille nogen ud og teste med så du kun har en stang ram i
Avatar billede nmt1363 Nybegynder
19. februar 2006 - 21:48 #8
Super, jeg testede mine 2 ramblokke en efter en og der kom kun fejl på den ene af dem. Nu har jeg fået installeret det ene af mine spil og det forløb uden problemer, så det er bare perfekt. Tusind tak for hjælpen! Et svar fra dig og du får point.
Avatar billede levithan Nybegynder
19. februar 2006 - 21:50 #9
oki :-) vi er altid hurtige herinde til at kommer med gode forslag / løsninger