Avatar billede scorpion_dk Nybegynder
19. februar 2006 - 05:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Genskabning af data

Hej eksperter :-)
Jeg har lige skulle genstarte min debian maskine, men så skete der jo nok lige noget slemt.
Jeg har et raid drev på knap 400gb, det var væk da maskinen kom op igen, har så fundet ud af at mmdadm havde skrevet til den forkerte conf fil, så jeg rettede det, og nu kan jeg genstarte uden at den forsvinder, men kan jeg genoprette det som er mistet, man kan godt se nogen af filerne, men self. ikke de vigtige ;-(
Håber i kan hjælpe mig her.
Avatar billede levithan Nybegynder
19. februar 2006 - 09:38 #1
du kan prøve dette program
Stellar Phoenix Linux - Data Recovery Software

http://www.stellarinfo.com/linux-data-recovery.htm (demo) så kan du se om det idet mindste kan se dit data

du kan også prøve denne her den skulle være gratis R-Linux
-Linux is a free file recovery utility for the Ext2FS file system used in the Linux OS and several Unixes. R-Linux uses InteligentScan technology and flexible parameter settings that give you real control over the fastest data recovery ever seen. It recovers files from existing logical disks even when file records are lost. However, there is no any network capabilities or ability to reconstruct damaged RAIDs or stripe sets in R-Linux.

http://www.data-recovery-software.net/Linux_Recovery.shtml
Avatar billede levithan Nybegynder
19. februar 2006 - 09:40 #2
tilføjelse
det vigtigste er vel blot at din raid partition har nøjagtigt samme størelse som før den gik ned  nu hvor du har rettet det til.
Avatar billede scorpion_dk Nybegynder
19. februar 2006 - 10:05 #3
jeg har ikke rettet i min raid,, den er stadig som den var før, og hvis jeg går ind i min webmin, så kan jeg se at cirka det halve stadig er brugt, og bruger jeg feks, webmin files browser, kan jeg se resterende mapper og filer, men kan ikke komme ind i mapper, og eller hente de filer til min egen pc,, men kan ikke se mapperne eller filerne ved shell eller andet,, det er da mystisk hehe

Men prøver lige de programmer der ;-)
Avatar billede scorpion_dk Nybegynder
19. februar 2006 - 21:26 #4
hmm,, det virker ikke rigtigt,, tror jeg dropper det og sletter skidtet hehe :-)
Avatar billede keld_simonsen Nybegynder
12. april 2006 - 02:16 #5
Jeg har lavet en patch der kan redde mange data ud af et beskadiget ext3-system, det findes på http://std.dkuug.dk/keld/readme-salvage.html
Avatar billede scorpion_dk Nybegynder
10. januar 2007 - 23:26 #6
Lukker