Avatar billede grabit Nybegynder
30. april 2001 - 14:20 Der er 12 kommentarer

flash og smil

scenarie:
Flashen ligger i smil dokumentet.
problem:
Hvordan laver man et jump så presentationen går til et nyt sted (tid i realvideo filmen).
Noget i retning af command:seek(1:30:00.0). Problemet er bare at flashen åbner et nyt vindue og den forblive lukke i samme vindue som presentationen.

Håber nogle kan hjælpe!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. april 2001 - 14:33 #1
Det er lidt svært at hjælpe, når man ikke kan se dit SMIL script...
Avatar billede grabit Nybegynder
30. april 2001 - 16:50 #2
Det ligger ikke i SMIL script, men kaldet fra Flash. Jeg mener også at jeg har beskrevet dette. Duu har altså ikke noget at bruge SMIL scriptet til da det bare er en alm. embed af flash swf filen. Problemet sker ved kald fra flash filen. Det er jo nemt nok fra en gif og der virker ok, men som beskrevet er det flash der giver problemet, når man gerne vil undgå at åbne at nyt vindue!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. april 2001 - 16:54 #3
Hvordan ser din html kode ud?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. april 2001 - 18:10 #4
Hvis du ikke beskriver hvad du gør nu er det fuldstændigt umuligt at hjælpe....
Avatar billede grabit Nybegynder
02. maj 2001 - 12:19 #5
følgende scenarie er jo at der fra en html fil ånbes et smil dokument (no problemos) herefter åbner real video smil dokumentet of viser en video (no problemos). I smil dokumentet ligger en video ram (no problemos) og en flash menu (no problemos).
Problemet opstår nå vi fra flashen skal fortælle videoen (ram) at den skal gå til en anden tid. Dette gør man ved hjælp af comandoen: url=command:seek(300)&target=_player. Det vi er ude efter er hvordan denne kommando skal se ud i flashen. Det vi har lige nu af kode i flashen er koden: getURL (\"\"); og det virker ikke. Hvad kan vi dog gøre???
Vil du have en kopi af vores flash?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. maj 2001 - 12:22 #6
grabit - Prøv at sende mig filen det er nok det nemmeste.

flasher@nikolajdu.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. maj 2001 - 12:23 #7
Du skal selvfølgelig også sende SMIL og html filen med...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. maj 2001 - 00:08 #8
Har ikke glemt dig, men har selv problemer med at få det til at virke. Er det nøvendigt med Flash inden i?? Kan nemlig sagtens løse det hvis Real Player/smil embeddes på en webside med Flashen liggende udenfor...
Avatar billede grabit Nybegynder
08. maj 2001 - 07:19 #9
Ja, lad os bare prøve med flashen udenfor!
Du benytter FScommand, ikke?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. maj 2001 - 19:34 #10
hey grabit - Har en version, hvor jeg bruger SetPosition(10000) i en flash uden for Smil scriptet.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. november 2001 - 18:33 #11
Hvor langt nåede vi egentligt her?
Avatar billede tupsy Nybegynder
18. februar 2002 - 12:55 #12
Øøøøøøh, jeg har lige fået en mail fra eksperten om at jeg har startet dette sp. og snart burde afslutte det... :-)

Tupsy!!