18. februar 2006 - 19:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tekstbaseret LOGfil - hvem bruger min server/forbindelse hvornår

Jeg har en W2003 Server som 'bare' bruges til Filserver samt Internetfordeler/firewall med to netkort -> http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm

~6 forskellige brugerer + evt. (efter aftale!) gæster.

Søger: En løbende form for logfil - ren Tekstbaseret indeholdende noget i retning af en tabel som denne:

ID-Adresse | PC-Navn | Tid-ind | Tid-ud
196.XXX.XXX.XXX | PC-Peter | 2006.02.18 11:20 | |
196.XXX.XXX.XXX | PC-Anne | 2006.02.18 10:03 | |
196.XXX.XXX.XXX | PC-Peter | | 2006.02.18 14:10 |
196.XXX.XXX.XXX | PC-Anne | 2006.02.18 18:05 | |

... altså en ren tekstfil som løbende registere brugen af mit system; af hvem, hvornår in/ud, ...

Kunne måske også være en form for mere eller mindre hjemmelavet VBS Script som hvert X tid ruller en NET USE (et eller andet) kommando og sortere/formatere reslutatet og skriver til logfilen ?

Der er nok en del mere eller mindre fanzy programmer på markedet som ka' noget i den retning. Men er typisk GUI baseret...

Det skal være muligt at let se i den logfil (derfor ren tekst baseret); evt. via en netværksforbindelse...

Hvad ka' I byde på ?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
18. februar 2006 - 19:40 #1
Her er et par links som jeg kan anbefale:

http://www.activexperts.com/activmonitor/

http://www.colasoft.com/products/capsa.php?id=75528m

http://www.gfi.com/nsm/?adclickid=6069548

De kan udføres med en GUI som du ønsker med et godt overblik hvem der er på og hvor længe.
18. februar 2006 - 20:45 #2
... er der en 'historik' med i loggen ?

Eks: Hvis jeg gerne let vil vide hvornår [PC-Peter] har været 'på' indenfor den sidste måned... Hmmm...
19. februar 2006 - 19:10 #3
???
Andre forslag ?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
19. februar 2006 - 19:30 #4
Første link har denne mulighed
Avatar billede lgj Nybegynder
20. februar 2006 - 07:58 #5
Kører den som domain controller/ logger brugerne på denne server?
20. februar 2006 - 08:21 #6
Logger på og Logger på... Hmmm...

Ikke noget specielt. Brugerene logger på lokalt på deres PC. Jeg/server "uddeler" bare IP adresser i 192.XXX.XXX.XXX området. Visse bruger har derefter diverse mapninger til Filserveren...
20. februar 2006 - 08:21 #7
... får først mulighed for i praksis at afprøve det senere på ugen...
07. marts 2006 - 09:49 #8
... for en go' ordens skyld <johnnymadsen> læg et [svar]...
14. marts 2006 - 23:15 #9
... for en go' ordens skyld <johnnymadsen> læg et [svar]... [2]...
17. marts 2006 - 08:55 #10
Ping...

(Det var et "selv"[svar]...)