Avatar billede dalle83 Nybegynder
18. februar 2006 - 18:51 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Medion MD 9048 Wireless audio / Video delivery system

Jeg har lånt en transmitter af en ven, men jeg aner ikke noget om hvordan sådan noget skal sættes op. Han havde desværre ikke længere manualen. Jeg har forsøgt at finde en manual på nettet, men uden held. Er der nogen der kender til et sted, hvor jeg kan finde manualen til dette udstyr er der point. Eller hvis der er en der kan hjælpe mig med tips til hvordan det skal sættes op.
Avatar billede mvhansen Nybegynder
18. februar 2006 - 19:17 #1
Hej dalle83

jeg har sådanne en
og har brugt den

hvad vil du vide

mvh

mvhansen
Avatar billede dalle83 Nybegynder
18. februar 2006 - 19:22 #2
Okay.
Senderen: Jeg har kabel tv (ved ikke om det har noget at sige)
Skal jeg sætte senderen sammen med TV, DVD eller min surround reciever? Skal det scart-stik der er med bruges eller er det bare en omformer?

Modtageren: Skal der ikke bare føres antennestik fra denne og til det mit TV?

Hvilken kanal på sender og modtager skal jeg vælge (a,b,c el. d)?
Avatar billede mvhansen Nybegynder
18. februar 2006 - 19:30 #3
hvor fra vil du sende fra  pc?
Avatar billede dalle83 Nybegynder
18. februar 2006 - 19:31 #4
Jeg vil sende fra mit tv i stuen til mit tv i soveværelset.
Avatar billede mvhansen Nybegynder
18. februar 2006 - 19:39 #5
ok
jeg har kun prøvet at sende fra min pc
men det skulle ikke være anderledes
senderen skal stå i stuen og modtager i soveværelse
senderen skal sættes sammen med tv stuen
modtager skal sættes sammen med tv soveværelse
prøv med antennestik
min står på kanal d
også tv som modtager skal stå på vidio kanal
ellers prøv at søg på kanalerne

mvh

mvhansen
Avatar billede mvhansen Nybegynder
18. februar 2006 - 19:46 #6
Du kan lige prøve det så finder jeg lige min  manualen

mvh

mvhansen
Avatar billede mvhansen Nybegynder
18. februar 2006 - 19:56 #7
jeg har brugt scart-stik da jeg brugte det
Avatar billede dalle83 Nybegynder
18. februar 2006 - 19:57 #8
Jeg kan ikke få det til at virke. Det kan godt være det er mig der gør noget forkert.
Avatar billede dalle83 Nybegynder
18. februar 2006 - 20:19 #9
Jeg har fået selve overførslen til at virke, men jeg kan ikke skifte kanal fra recieverren. Så det er jo lidt bittert at man skal i stuen hver gang man ønsker at skifte kanal.
Avatar billede mvhansen Nybegynder
18. februar 2006 - 20:22 #10
kan ikke finde min manualen

har du prøver med scart-stik

mvh

mvhansen
Avatar billede mvhansen Nybegynder
18. februar 2006 - 20:23 #11
ja det skal du
Avatar billede mvhansen Nybegynder
18. februar 2006 - 20:24 #12
ellers skal du have en fjernbetjening der kan nå langt
Avatar billede dalle83 Nybegynder
18. februar 2006 - 20:41 #13
Mener du at det sku være muligt at skifte kanal via senderen? Ellers siger jeg tak for hjælpen og så skal du nok få dine point for din hjælp.
Avatar billede mvhansen Nybegynder
18. februar 2006 - 20:43 #14
Jeg mener at du skal den lange vej til den tv hvor senderen er og skifte kanal
ellers hade der været fjernbetjening med
træls
mvh

mvhansen
Avatar billede mvhansen Nybegynder
18. februar 2006 - 20:47 #15
Da jeg kørte det fra min pc brugte jeg
også hen til pc og stoppe filmen

mvh

mvhansen
Avatar billede thov Forsker
19. februar 2006 - 06:09 #16
Der hører en lang, tynd ledning med til sættet. Den er forsynet med et mini-jack (mono) stik og et par IR-dioder.
Ledningen kobles til transmitteren og dioderne tapes fast over TV/videoens IR-føler.
Receiver enheden kan nu overføre pulserne fra fjernbetjeningen tilbage til TV'et - det virker (Jeg har selv systemet).
Avatar billede dalle83 Nybegynder
19. februar 2006 - 20:44 #17
En sådan ledning var der desværre ikke med. Kan man købe sådan en et eller andet sted?
Avatar billede mvhansen Nybegynder
19. februar 2006 - 21:23 #18
Det var der heller ikke med min

mvh

mvhansen
Avatar billede thov Forsker
19. februar 2006 - 22:55 #19
Mærkeligt - men hvis bøsningen  til ledningen med dioderne er der, kan man lave den selv.
Altså, på transmitterdåsen skal der være 5 tilslutninger, Power - 2xAudio - Video - IR-ext.
Avatar billede dalle83 Nybegynder
22. februar 2006 - 13:22 #20
DEn bøsning du omtaler er der. Hvordan laver man sådan en?
Avatar billede thov Forsker
22. februar 2006 - 20:51 #21
Det er et 3,5mm mini-jack stik (mono) som skal bruges. På mit kabel sidder der 3 IR-dioder, højst sandsynligt er de parallelkoblet.
Følger jack-stikket almindelig standard, så skal IR-diodens anode forbindes til den yderste ende på jack'et.
Der sker ingen ulykker ved omvendt montering, det virker bare ikke.
Avatar billede mvhansen Nybegynder
19. maj 2006 - 22:08 #22
Hej dalle83

fik du det til at virke

mvh

mvhansen