Avatar billede felixk Nybegynder
30. april 2001 - 14:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skriftstørrelse i Frontpage...

Okay, måske har jeg bare fuldstændigt overset noget her, men er det overhovedet ikke muligt at ændre skriftstørrelsen i FP 2000 til noget andet end de 7 muligheder, der tilsyneladende kun findes? Jeg vil enormt gerne sætte skrifstørrelsen til 15 eller 16, og ikke 14 eller 18 som på nuværende tidsspunkt er de eneste valgmuligheder. Desuden har jeg en overskrift, der skal være 26 og ikke 24. Kan der ikke gøres noget her?

-Felix
Avatar billede speedy Nybegynder
30. april 2001 - 14:10 #1
Du skal bare selv skrive 15pt eller 16pt i feltet
Avatar billede whatever Nybegynder
30. april 2001 - 14:10 #2
Jo selvfølgelig, du kan jo bare ændre det i koden.
Avatar billede speedy Nybegynder
30. april 2001 - 14:11 #3
Det var et svar :)
Avatar billede lpj Nybegynder
30. april 2001 - 14:14 #4
Hej
Du skal mærke det af du har skrevet, højreklik med musen gå ind i egenskaber for denne siden, gå ind i typografi, Vælg formater, vælg skrifttype du kan så der vælge eller skrive den størrelse du vil have.
Avatar billede felixk Nybegynder
30. april 2001 - 14:15 #5
Nej, jeg har selvfølgelig prøvet at ændre det i koden, men det eneste man kan indsætte her er bare de normale værdier (1 til 7) (f.eks. size=\"6\"). Hvis jeg ændrer \"6\" til \"15\", \"15pt\" eller \"15 pt\", bliver det bare det, der svarer til 7 (36). Skriv koden, hvis I ved præcis, hvad der skal stå.

-Felix
Avatar billede whatever Nybegynder
30. april 2001 - 14:17 #6
Du skal ikke bruge <font>-taggen, men istedet stylesheet. Du kan også bruge <font>-taggen og sætte et plus foran tallet. F.eks. +7
Avatar billede speedy Nybegynder
30. april 2001 - 14:22 #7
Der hvor du kan vælge mellem 1, 2 osv. Skal du bare selv skrive 15pt

/SpEeDy
Avatar billede felixk Nybegynder
30. april 2001 - 14:23 #8
Okay, det med at ændre \"page properties\" og fonten herover løser problemet med den normale tekst. Nu er den 16pt, men overskriften kan jeg stadig ikke ændre. Overskriften skal - i modsætning til den normale tekst - være 26pt. Hvordan gør jeg det. (og skriv KODEN hvis det er html, tak)

-Felix
Avatar billede felixk Nybegynder
30. april 2001 - 14:24 #9
Nej, Speedy, det funker ikke. Sø bliver det bare 36 pt. Du får ingen point ved at gentage et svar, der ikke funker :)

-Felix
Avatar billede speedy Nybegynder
30. april 2001 - 14:29 #10
Jamen når det virker hos mig.

Koden ser således ud : <font style=\"font-size: 15pt\">SpEeDy</font>
Avatar billede felixk Nybegynder
30. april 2001 - 14:34 #11
Ok, nu gav du mig endelig hele koden, så det virker nu. Tak. Du får alle pointene.

-Felix