Avatar billede gurly Praktikant
18. februar 2006 - 16:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort får pc til at fryse

Jeg har installeret et Leadtek WinFast A6600TD 256 MB DDR
Efter jeg har installeret det fryser pc´en når jeg forsøger at spille forskellige spil som jeg ellers kunne spille med et ældre radeon kort 32MB
Jeg har forsøgt mig med en anden driver, en som er godkendt af microsoft hvilket den fra Leadtek ikke er.
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1309
den virker nu identisk med den jeg fik med og det hjalp ikke.
jeg har forsøgt at deaktivere så meget jeg kunne i indstillingerne for kortet.
Mit bundkort er MicroStar 6818 og 1000mhz pentium 3
Windows xp med sp2
Hvordan får jeg det kort til at køre ?
Avatar billede levithan Nybegynder
18. februar 2006 - 16:08 #1
Er din strømforsyning stor nok? hvad har du

har du installeret busmaster drivere til bundkortet / har du installeere alle de drivere der hører til bundkortet
Avatar billede gurly Praktikant
18. februar 2006 - 16:27 #2
300 watt mener jeg, ja alle drivere til bundkort er installeret
Avatar billede levithan Nybegynder
18. februar 2006 - 16:30 #3
hvad hedder dit bundkort?

og hvis du går i enhedshåndtering og kigger på IDE ATA/ATAPI Controllers så er der 3 ting hvad hedder de
Avatar billede gurly Praktikant
18. februar 2006 - 16:47 #4
http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=282&kind=1
intel 82801db ultra ata storage controller - 24cb
primær ide kanal
sekundær ide kanal
Avatar billede gurly Praktikant
18. februar 2006 - 19:04 #5
findes der en enkelt driver uden "kontrolpanel" i sådan at jeg kun har indstillingerne i windows ?
Avatar billede levithan Nybegynder
18. februar 2006 - 19:23 #6
du kan evt prøve at installere nvidias grafikkort drivere.

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
(graphics driver > geForce and tnt2 > XP/2000 hvis det er det du bruger
Avatar billede gurly Praktikant
18. februar 2006 - 22:58 #7
nej det hjælper ikke med nvidia driveren,
jeg har nu afprøvet et andet kort i maskinen,
det er også et leadtek, bare i 128MB Winfast A360 le td
og der er nøjagtig samme problem, har flere spil (need for speed - Prince of persia)
de køre lige indledning men lige når de skal loade spillet så fryser maskinen
fuldstendig så jeg kun kan slukke på den kedelige måde.
har også afprøvet mit gamle kort igen radeon fsc 64 mb er det det er (gjorde det lidt mindre længere oppe på siden kan jeg se c",)  )
og det køre altså fint, ja godt ser det jo ikke ud men det køre uden problemer !
hvad gør jeg ? kan jeg få de leadtek kort til at køre ? kan jeg få et andet 256MB
kort der kan virke i min maskine ? har jeg eventuelt ret til at levere kortet tilbage til elgiganten ? kan man eventuelt købe et bundkort der kan køre med grafikkortet, kan man købe bundkort med processor og ram der passer samlet ?
og hvad med størrelsen i forhold til det ms-6318 jeg har ?
Avatar billede gurly Praktikant
19. februar 2006 - 01:45 #8
how min strømforsyning er kun på 150 watt, er det for lidt ?
Avatar billede levithan Nybegynder
19. februar 2006 - 01:48 #9
150 er meget lidt. det kommer an på hvor meget systemet trækker. du skal minimun op på 300wat. jeg har en 500 wat i min til 500 kr den sparker ass
Avatar billede levithan Nybegynder
19. februar 2006 - 01:50 #10
Avatar billede gurly Praktikant
21. februar 2006 - 19:27 #11
så er der en 300watt i og det var ikke let,det krævede lidt stiksav og noget, men det hjalp bare ikke, jeg kan godt se film, men kvaliteten er dårligere end med 64mb kortet. og starter jeg et spil så fryser den !
Avatar billede gurly Praktikant
21. februar 2006 - 23:09 #12
Lukkes og sættes op i nyt spørgsmål
http://www.eksperten.dk/spm/689941