Avatar billede chemical Nybegynder
30. april 2001 - 14:03 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ram i win2k

en eller anden gut har sagt til mig at hvis man vil kører med 192 ram ... så skal man bruge win2k ... er det sandt eller hva?
Avatar billede whatever Nybegynder
30. april 2001 - 14:05 #1
Det passer ikke!!!
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
30. april 2001 - 14:05 #2
ja win98 kan kun udnytte 128 mb ram så vidt jeg ved.

Men derfor behøves du ikke at opdatere til win2k.
Avatar billede whatever Nybegynder
30. april 2001 - 14:08 #3
Kan udnytte er ikke det samme som, at den kan køre med det. Det er ikke styresystemet der sætter begrænsningen, men istedet motherboardet.
Avatar billede dna Nybegynder
30. april 2001 - 14:10 #4
whatever.. ej, det var dog det værste bræk! Det er sq da ikke kun motherboardet !! Hvis OS´et er lavet tit kun at understøtte 128, så kan det altså ikke mere... (Jeg ved så ikke lige om det er rigtigt..)

dna
Avatar billede dna Nybegynder
30. april 2001 - 14:14 #5
Men... Windows 98 understøtter op til 2 GB RAM!

Dokumentation:

http://www.microsoft.com/danmark/Support/faq/426_297.asp

dna
Avatar billede whatever Nybegynder
30. april 2001 - 14:14 #6
Hvis du ikke ved om det rigtigt, hvorfor skriver du så det BRÆK!

Kan du nævne et styresystem som f.eks. ikke kan køre med 192
Avatar billede chemical Nybegynder
30. april 2001 - 14:16 #7
dvs. at hvis jeg kører winme, så kan jeg godt smække 192 ram ind i den eller hva ´?
Avatar billede whatever Nybegynder
30. april 2001 - 14:18 #8
Ja, men om den kan udnytte står hen i det uvisse...
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
30. april 2001 - 14:25 #9
du kan smide 1gb ram i den, det er bare ikke sikkert de bliver udnyttet 100%
Avatar billede zhark Nybegynder
30. april 2001 - 14:25 #10
Win 98 kan absolut udnytte mere end 128Mb, hvis f.eks man bruger billed behandlings prg m.v. så kører win ikke ned med 192Mb, det gjorde det før med 128, men: Jeg har ofte hørt 2k udnytter det der siges 2k udnytter mere ram bedre!?
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. april 2001 - 14:42 #11
Windows 98 kan godt kkøre med mere RAM...

MEN!!

En af minie venner har 640 MB RAM i sin maskine og han køre Windows 98 SE ... den brugte omkrin 300-400 MB )der omkring) bare for at starte op... så om den understøtter det, JA. Om den kan finde ud af det ordentligt, NEJ!
Avatar billede zhark Nybegynder
30. april 2001 - 15:01 #12
Når jeg starter op (ren) er der 88% ledig systemressourcer, Med IE+OE+Word og et par vinduer mere åbne er der ca. 75% ledig, det kører bare OK. Redigering af billeder i PSP eller Abdobe går også fint. Tidligere mistede jeg ofte en masse arbejde og kunne ikke flytte rundt på billede fra scanner osv. sååee... jeg forstår ikke det en pind af det snak, som forekommer (mig!) at være rent vrøvl.
Avatar billede dna Nybegynder
30. april 2001 - 15:43 #13
Alle: Har det ikke noget at gøre med, at Windows allokerer maskinens RAM åndsvagt !?
Avatar billede disky Nybegynder
30. april 2001 - 16:11 #14
det med at win98 ikke kunne klare mere ram, er med sikkerhed opfundet af linux folk der ville have noget at gøre nar af.

Jeg ved personligt at den klarer 384 Mbyte uden de mindste problemmer.

dna: Windows allokerer ram udemærket. Ikke ligesom linux der bare allokerer alt per default.
Avatar billede cp1 Nybegynder
30. april 2001 - 16:44 #15
for at stoppe den omgang vrøvl i har gang i så check dette link
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q223/2/94.ASP
Avatar billede cp1 Nybegynder
30. april 2001 - 17:08 #16
jeg kører med 512mb ram og win98 swapper aldrig !!! pga denne linie:
ConservativeSwapfileUsage=1
Avatar billede chemical Nybegynder
30. april 2001 - 19:03 #17
så vil jeg lige sige mange tak for jeres svar .... :)