Avatar billede martin_moth Mester
18. februar 2006 - 12:01 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hvor købes brænde

Bor lidt vest for Århus.

Hvilke alternativer der der til at købe et brændetårn i Bauhaus - kan man købe direkte ved en "skovhugger", eller er der andre muligheder. gerne leveret på adressen

Leder efter noget tørt flækket brænde til resten af sæconen, og derefter efter noget, som evt. kan tærre til de kommende sæconer

Bare lidt almene tips.
Avatar billede martin_moth Mester
18. februar 2006 - 12:06 #1
Avatar billede webt Nybegynder
18. februar 2006 - 12:07 #2
Tjek dba.dk og de lokale aviser der er tit folk der har brænde til salg

ellers kig:
http://www.skovforeningen.dk/braende/Braende_liste.asp

Mvh
Martin
Avatar billede boxer Nybegynder
18. februar 2006 - 12:12 #3
Det eneste pejsebrænde der med garanti er tørt på denne tid af året er briketter.

Alternativt kan du kigge i http://www.guloggratis.dk/ efter noget i det område du bor i. Det skal som minimum være skovet sidste vinter for at være tørt.
Det skal være opbevaret under halvtag - ellers skal det ind i 1-2 måneder for at være fyringsklart.

For at spare lidt, køber jeg hele stammer og saver og kløver det selv. Men så skal der investeres i lidt udstyr.

Generelt er brændetårnene for dyre og det brænde Bauhaus sælger har jeg dårlig erfaring med. Det var noget gammelt halvråddent l... jeg købte sidste vinter.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. februar 2006 - 13:05 #4
Du kan også prøve at ringe til Hedeselskabet, de sælger flækket brænde kørt hjem til din bopæl.
Avatar billede martin_moth Mester
18. februar 2006 - 13:49 #5
Synes også de brændetårne jeg ser i bauhaus ser lidt våde/rådne ud...

Men - se her:  http://www.nrgi.dk/sw418.asp
Avatar billede mobius6 Juniormester
18. februar 2006 - 15:08 #6
jeg har altid fundet de bedste brænd (høhø) tilbud i DBA (den blå avis)
www.dba.dk
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. februar 2006 - 19:19 #7
Avatar billede hacked Nybegynder
19. februar 2006 - 20:36 #8
http://www.fyr-selv.dk/

http://www.lavprisvvs.dk/shop/default.asp?SetLng=1&Catid=1340

http://www.havenet.dk/?menupunkt=butikken&pkt=2 <- Tilst

Har ikke prøvet ovenstående.
Vi har tidligere selv købt og hentet hele stammer i skoven.
Avatar billede martin_moth Mester
22. februar 2006 - 17:23 #9
smid svar, dem der vil have points
Avatar billede mobius6 Juniormester
22. februar 2006 - 20:51 #10
du skal vel have svar fra den/dem hvis "løsning"/info
ledte videre til et indkøb?
og ikke alle der ved hvor man kan få brænde, eller hvad?
;-)
Avatar billede webt Nybegynder
23. februar 2006 - 06:45 #11
Jeg ved ikke om mine ideer eller link kunne bruges, men her kommer et svar så bestemmer du selv :-)

Fortsat god dag til alle
Martin
Avatar billede martin_moth Mester
23. februar 2006 - 11:26 #12
Deler gerne points ud til alle der har gidet at bruge tid på at læse og kommenterer mit spørgsmål :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
23. februar 2006 - 11:28 #13
Springer over :o)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
23. februar 2006 - 13:06 #14
D.O.)
Avatar billede mobius6 Juniormester
23. februar 2006 - 14:19 #15
okså
Avatar billede mister_sphinx Nybegynder
22. december 2012 - 11:06 #16
Jeg plejer at købe hos varme-expressen.dk. Gode priser og et godt udvalg