Avatar billede oleg Nybegynder
18. februar 2006 - 11:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg den rigtige harddisk til min bærbare

Hej.

Jeg leder efter en ny harddisk til min bærbare HP ZE4500 notebook.
Den harddisk der sidder i nu hedder: http://www.hitachigst.com/hdd/support/dk/2/23ba20spec.html

Men jeg ved ikke hvilken type harddisk jeg skal lede efter for at finde en jeg kan bytte denne (defekte) ud med.

Hvad skal man kigge efter? størrelsen i tommer eller noget med ATA?

Mvh. Ole Gregersen
Avatar billede oleg Nybegynder
18. februar 2006 - 11:24 #2
Tak.

Nu står der ATA-100 og min gamle disk er ATA-5, har det nogen betydning eller er det antallet "pin's" der er afgørende?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
18. februar 2006 - 13:59 #3
Det er ikke antallet af pins de er afgørende. Tallet efter ata er uelukkende et udtryk for hvor hurtig drevets teoretiske overførselshasyghed er. Ata 5 og Ata-100 er alle udtryk for samme hastighed. Den mest sete angivelse er udma 5 hvis du vil forvirres yderligere.
Avatar billede oleg Nybegynder
18. februar 2006 - 14:56 #4
Betyder det at jeg kan vælge hvilken som helst harddisk, sålænge den passer i den fysiske størrelse?
Avatar billede huset Praktikant
18. februar 2006 - 16:43 #5
ja
Avatar billede oleg Nybegynder
18. februar 2006 - 22:59 #6
Ok, men jeg skal jo også af med nogle points her - så kan en eller anden pege mig hen mod et fornuftigt valg? Eventuelt en test eller en anden måde jeg kan udvælge mig en ny harddisk til min bærbare?

Ole.
Avatar billede huset Praktikant
19. februar 2006 - 08:48 #7
Ville tage en Hitachi i den størrelse du mener er nok
Avatar billede oleg Nybegynder
19. februar 2006 - 11:20 #8
Super. Tak for din hjælp.
Avatar billede huset Praktikant
19. februar 2006 - 11:42 #9
Velbekom