Avatar billede need-help-2 Nybegynder
17. februar 2006 - 21:42 Der er 4 kommentarer

Søgning i database

Hej Eksperter

Jeg er ude efter en søgefunktion, som den man finder på dgs.dk og på krak.dk. Søgningen skal gennemføres i en MySQL database, og resultaterne skal opstilles på samme måde som ovennævnte sider. Altså søger jeg PHP-koden, som kan gennemføre en sådan søgning ud fra indtastning i forms.

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede whatever Nybegynder
17. februar 2006 - 23:55 #1
Har du bygget databasen?

Hvis ja, hvordan ser din database-struktur så ud? Skal der søges i en eller flere tabeller, hvad hedder felterne i tabellerne, hvilke felter skal er søges på osv.
Avatar billede dcheng Novice
18. februar 2006 - 16:53 #2
mysql_query("SELECT * FROM ".$tabel." WHERE ".$kolonne_1." LIKE '%".$string."%' OR ".$kolonne_2." LIKE '%".$string."%'");
Avatar billede dcheng Novice
18. februar 2006 - 16:55 #3
Hvor stor erfaring har du med PHP?
Avatar billede need-help-2 Nybegynder
22. februar 2006 - 15:27 #4
Jeg har uploaded en excelfil til databasen, hvor tabellerne hedder:

`Firmanavn` varchar(255),
`Adresse` varchar(255),
`Postnr` varchar(255),
`By` varchar(255),
`Telefon` varchar(255),
`Fax` varchar(255),
`CVR` varchar(255),
`WWW` varchar(255),
`Email` varchar(255),
`Kontaktperson` varchar(255)
`Produkter` varchar (255)

Jeg forestiller mig, at søgefelterne er navn (søger på alle variabler), adresse (søger på adresse), postnr (søger på postnr), by (søger på by), telefon (søger på telefon) og produkter (søger på produkter).

Jeg kender ikke meget til PHP, så en kode jeg kunne sætte diretke ind ville være at foretrække.