Avatar billede f-andersen Nybegynder
17. februar 2006 - 21:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Låse system?

Hej,

Jeg har et projekt kørende, hvor jeg vil have 2 brugere:

Jukebox og Internet.

Hvis man logger ind med Jukebox brugeren, starter der en Jukebox (DSD Jukebox).

Mit problem er nu at lave en Internet bruger. Brugeren skal ikke have rettigheder til noget som helst andet, end en internet browser. Man ser tit sådan nogle maskiner på biblioteker, senest har jeg set en på Bella Messen i kbh. Men hvordan kan man lave sådan et brugeren ikke kan gøre en SKID, ud over at surfe på nettet?
Avatar billede cheeses Nybegynder
21. februar 2006 - 16:20 #1
Så skal du prøve at gå ind og redigere i group policy editoren (gpedit.msc kan startes fra kør). Herunder kan du rette i rettigheder på maskinen og på brugere.
men pas på med hvad du fjerner, noget af det kan være en god ide stadig at have så som kør eller Kommando promten.
Avatar billede f-andersen Nybegynder
25. februar 2006 - 11:36 #2
Jeg tænker på at lave det på en lidt mere "elegant" måde. Findes der ikke nogle programmer man kan installere?
Avatar billede cheeses Nybegynder
25. februar 2006 - 12:10 #3
Ikke så vidt jeg ved. Men group policy editoren er rimelig let at finde rundt i. du kan læse mere om editoren på adresserne:

http://www.theeldergeek.com/group_policy_editor.htm

http://www.theeldergeek.com/gp05.htm
Avatar billede cheeses Nybegynder
25. februar 2006 - 12:11 #4
håber det hjælper lidt.