Avatar billede conair-1 Nybegynder
17. februar 2006 - 19:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Dvd tom efter brænding

Hej

Jeg har et problem med min dvd-brænder. det er en btc dvdrw ide 1004. det er ikke den nyeste brænder på markedet mere. mit problem er at jeg har købt nogle nye skiver som hedder Maxdisc dvd-r 8x speed med 3d-look. ville gerne have at de kunne det med 3d-look og så skulle jeg vælge 8x speed. troede ikke det gjorde den store forskel, men jo. når jeg prøver at brænde og den er færdig, er der ikke en skid på dvden. pisse træls. hvad kan problemet være???
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. februar 2006 - 19:41 #1
Prøv at brænde med en lavere hastighed.
Avatar billede strych9 Praktikant
17. februar 2006 - 19:41 #2
Sandsyneligvis er de medier ikke kompatible med din brænder.

Har du prøvet en firmware opdatering? Hvis ikke, så gør det.
Virker det ellers med andre medier?
Avatar billede conair-1 Nybegynder
17. februar 2006 - 19:49 #3
Har prøvet med lavere hastighed og det med firmware synes jeg er lidt af en jungle. har forsøgt. men kan godt være det ikke er den rigtige update jeg har fundet.
mit drev virker fint med mange andre medier. har ikke haft disse problemer før. har haft lidt med at de hakker mit inde i filmen men det hjælper med mindre hastighed. køre faktisk altid med 2 el. 4 x speed...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. februar 2006 - 19:59 #4
Hvad med at investere i en ny brænder der understøtter den høje hastighed og kan køre med dine nye skiver, de koster jo ikke en herregård mere.
Avatar billede conair-1 Nybegynder
17. februar 2006 - 20:37 #5
nej det gør de jo ikke... hvilken en vil du så anbefale. selv ville jeg jo nok købe den nyeste nec brænder 3551, men er den så kompatibel med de skiver jeg har købt...
desuden har jeg en brænder mere som hedder nec 2500a og den viser også at dvden er tom efter brænding.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. februar 2006 - 20:52 #6
Jeg har også Nec brændere, men har også en enkelt Lite-on synes den kører bedre end Nec.
Sørg for at du får en der kan brænde op til 16X + dual layer.

Eksempel.http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=175622
Avatar billede conair-1 Nybegynder
17. februar 2006 - 20:59 #7
grunden til at du mener at lite-on er bedre en nec er hvad???
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. februar 2006 - 21:07 #8
Mener den kan håndtere mange forskellige dvd og cd mærker i forhold til NEC.
Avatar billede conair-1 Nybegynder
17. februar 2006 - 21:21 #9
ok så den er bedre og mere kompatibel med lidt mere ukendte mærker også. er nemlig lidt træt af et det kun er verbatim der duer...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. februar 2006 - 21:28 #10
men de værste er egentlig dvd rw -+ de er rimelig irriterende, du kan brænde dem på en brænder, og henne på den næste der aflæser den, siger den at mediet er tomt.
Avatar billede conair-1 Nybegynder
17. februar 2006 - 21:42 #11
tak for hjælpen... må se hvad jeg finder ud af...
Avatar billede conair-1 Nybegynder
17. februar 2006 - 21:54 #12
lang tid siden jeg har været inde på siden. hvordan er det nu man giver point
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. februar 2006 - 21:59 #13
Du skal bare acceptere mit svar.)Håber jeg var til lidt hjælp.
Avatar billede kiul Nybegynder
27. februar 2006 - 23:23 #14
Kan det være fordi du kommer til at lave en image istedet for en, rigtig dvd