Avatar billede sunweb Nybegynder
17. februar 2006 - 08:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tilgå data via enterprice manager eller evt. web application

Hej Eksperter...

Jeg har en sql server hosted ved scannet, det fungere jo fint - men har jeg forstået det korrekt, at enterprice manager kun følger med sql server, så man skal ha' den fulde version af sql server for at få enterprice manager??

Findes der evt. noget freeware eller nogen filer man kun hente et sted, der minder om phpmyadmin???

Håber nogen har lidt forskellige svar :)

Tak!
Avatar billede gertp Nybegynder
17. februar 2006 - 09:01 #1
i forbindelse med udgivelsen af SQL 2005 er der kommet en klient version a la Enterprisemanageren, som man kan download frit, den hedder:

Microsoft SQL Server Management Studio Express

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=82AFBD59-57A4-455E-A2D6-1D4C98D40F6E&displaylang=en

Vær opmærksom på at den kræver installation af MS .NET 2.0 frameworket.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=0856EACB-4362-4B0D-8EDD-AAB15C5E04F5&displaylang=en

Og evt. andre componenter, afhænger af hvad du har på din pc i forvejen.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=d09c1d60-a13c-4479-9b91-9e8b9d835cdc&displaylang=en
Avatar billede sunweb Nybegynder
17. februar 2006 - 10:12 #2
Ej men det er jo fantastisk!! Det er bare super godt!

Jeg er ret ny i sql server 2000/2005 verdenen, kender du til nogle goder bøger eller så noget som kan hjælpe en nybegynder igang???

Mange tak :)
Avatar billede gertp Nybegynder
17. februar 2006 - 10:48 #3
har selv professional sql server 2000 programming af robert vieira...en lille sag på 1400 sider på engelsk isbn nr: 0-7645-4379-2 pris ca 600-
Avatar billede sunweb Nybegynder
17. februar 2006 - 10:57 #4
Okay, super.. Må jeg spørge hvor du har købt din??

For amazon.com vil ikke sende den lille sag, til dk :)
Avatar billede gertp Nybegynder
17. februar 2006 - 11:02 #5
www.polyteknisk.dk..men din lokale boghandler kan sikert skaffe den også