Avatar billede anitaviz Nybegynder
17. februar 2006 - 01:19 Der er 2 kommentarer

Start af program

Er det muligt i java at starte et program/spil "uden" for JVM?
Jeg kan sagtens starte feks notepad eller andre små programmer,
men hvis jeg forsøger mig med feks et spil der benytter sig af directx eller lignende dør det bare.
Har leget med process builderen, og Runtime.exec()

Hvis det ikke er muligt direkte i java er det så muligt at skrive en dll eller lignende til at gøre det og så kalde denne fra java?

eller er det helt umuligt.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2006 - 17:15 #1
du boer kunne starte hvad som helst med Runtime exec

du kan godt kalde en Win32 API funktiuon til det fra noget C++ kode du
kalder via JNI men umiddelbart burde det ikke vaere noedvendigt
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2006 - 23:16 #2
OK ?