Avatar billede dingydog Nybegynder
30. april 2001 - 11:50 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

hvor mange ram??

jeg har fornylig sat lidt nyt i min computer og jeg tænkte på hvor mange ram det ville være nødvendigt med!
Der var 32 mb i i forvejen
Processoren er en 450 MHz Celeron og bundkort Asus P2b.
Jeg ved ikke om jeg skal købe 256mb/128mb) kan det mærkes fx ved køb af 128 mb ekstra når processoren ikke er hurtigere
jeg spekulerer også på om jeg skal købe pc100 eller pc 133. (har pc100 bundkort) men på længere sigt kunne det måske betale sig

Forslag ønskes

Kun seriøse forslag gives point for!!
Avatar billede ziron Nybegynder
30. april 2001 - 11:54 #1
jeg vil sige det er da bedst at købe 256 og pc133 hvis du altså har penge pungen til det.

men ellers vil jeg tror at du sagtes kan nøjes med 128 mb ram, og kan da også lige så godt købe pc133 da de næsten koster det samme og nogen gange endda billiger.

/ZIRON
Avatar billede tf-uno Nybegynder
30. april 2001 - 11:54 #2
jeg ville købe 256 mb ram... (man kan sagtens mærke forskel på 128 og 256)
det kommer også lidt an på hvad du skal bruge pc\'en til..
du kan lige så godt købe pc 133 fordi de koster ikke meget mere... og hvis du nu snart skal opgrader så har du jo pc 133 (som dit bundkort sikkert kan understytte når du opgrader)

så køb dig 256 pc 133 ram det kan man sagtens mærke
Avatar billede egede Nybegynder
30. april 2001 - 11:56 #3
Hvis der skal være lidt fremtid, så køb 256MB, pc133.

Prisforskellen er også så lille at det næsten vil være dumt at købe 128MB, pc 100 hvis man regner pris kontra ydelse.
Avatar billede ucfxylen Nybegynder
30. april 2001 - 12:01 #4
Helt klart 256 ram havre ;)