Avatar billede pegasus72 Nybegynder
16. februar 2006 - 17:31 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hente var ind fra url www.domæne.dk?id=123

Hvordan henter jeg variablen "id" i URLen ind i min swf uden at skulle bruge enbed **.swf?id=123 formen?

Det er så jeg kan bestemme content i filmen efter id variablen i forbindelse med at sende links rundt med email..

Tak..
Avatar billede barklund Nybegynder
16. februar 2006 - 17:38 #1
Det gør du ikke. Men istedet for at bruge swf?id=123, så brug hellere flashvars:

<object ...>
...
<param name="flashvars" value="id=123">
<embed ... flashvars="id=123">
...
</object>

:)

--
Morten Barklund
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
16. februar 2006 - 17:45 #2
Det er netop det jeg vil undgå, da html ikke er genereret dynamisk, det er linket til gengæld..

Sender et nyhedsbrev ud med direkte link med variabel til hvilket content der skal vises..

Hvordan løses det?
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
16. februar 2006 - 17:59 #3
Er det slet ikke muligt lige at læse den var i URLen.. Nemt nok efter embed **.swf?id=123 men http?
Avatar billede barklund Nybegynder
16. februar 2006 - 18:02 #4
Så prop det ind via javascript - altså genererer hele object-tagget via javascript. Nej, flash'en kan ikke læse det, men javascript kan.
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
16. februar 2006 - 18:16 #5
Dvs. snuppe id fra url vha javaScript og generere object ud fra det.. Ok.. I'll do.. Eksempel for ekstra points?
Avatar billede webt Nybegynder
16. februar 2006 - 19:14 #6
Hejsa,
http://www.noscope.com/downloads/jsquery/demo.html eksempel på denne side

Men husk, ikke alle har javascript slået til, men problemet er jo nok ikke så stort da efter min overbevisning størstedelen af dem som har slået javascript fra slet ikke har flash plugin heller heh...

Mvh
Martin
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
30. juli 2006 - 16:04 #7
Smid lige et svar begge to, brugte begge hints fra jer..
Avatar billede webt Nybegynder
05. august 2006 - 12:02 #8
Svar fra mig, glad for du kunne bruge det

Fortsat god weekend
/Martin
Avatar billede barklund Nybegynder
07. august 2006 - 08:50 #9
Jeg gør noget...
Avatar billede barklund Nybegynder
13. september 2006 - 12:52 #10
Tark :)