Avatar billede sommerlund84 Nybegynder
16. februar 2006 - 14:55 Der er 10 kommentarer

Opstart+bevaring af filer

Jeg kan ikke komme ind i windows og har prøvet at reparere men det lykkedes ikke, og jeg kan ikke installere windows påny da jeg har nogle dokumnter og billeder på pcen som jeg gerne vil bevare.

(hver gang jeg prøver at starte windows kommer windows billedet frem i måske 2sec derefter kommer et blåt fejl billede max 1sec med tekst men kan ikke nå at læse hvad der står. Kan heller ikke starte i fejlsikret tilstand.)
Avatar billede levithan Nybegynder
16. februar 2006 - 15:03 #1
har du prøvet alle de forskellige fejlsikret tilstande.
Avatar billede sommerlund84 Nybegynder
16. februar 2006 - 15:09 #2
ja har prøvet alle de fejlsikrede tilstande. Grunden til at jeg ville reparere var at der var en dll fil der poppede op hver gang jeg slukkede min bærbar. Men efter dette forsøg er min pc ikke starte
Avatar billede flintstone Novice
16. februar 2006 - 15:09 #3
Prøv at boote på din XP CD. Så vælger du R for reparere. Så ender du i en DOS prompt. Der skriver du chkdsk /p . Så scanner den lidt og når den så er færdig, så skriver du fixboot og lader den arbejde færdig. Derefter genstarter du PC'en og så skulle det virke.
Jeg har haft et lignende problem og ovennævnte løste mit problem
Avatar billede sommerlund84 Nybegynder
16. februar 2006 - 15:58 #4
har lige prøvet det, den skanner og finder en eller flere fejl. så taster jeg fixboot så har jeg to valg muligheder Ja og nej har prøvet begge og det virker stadig ikke
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2006 - 16:01 #5
Hvis intet af det foreslåede virker har du altid muligheden for at lave en extra installation af Windows, du skal naturligvis vælge "INGEN FORMATERING"
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2006 - 16:04 #6
Prøv først chkdsk /r
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2006 - 16:06 #7
Hvis du kan se Windows billedet tror jeg ikke det er FIXBOOT der er problemet din PC kan jo boote
Avatar billede munken44 Nybegynder
16. februar 2006 - 16:07 #8
Jeg har før fået min xp op at køre efter fejl i registreringsdatabasen ved følgende vejledning http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;307545 Men metoden virker vist ikke med qem versioner.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2006 - 16:10 #9
Det kunne muligvis være din "boot.ini" der var synderen, har du mod på det kan du prøve følgende, boot op på din XP-skive, vælg "REPARER FRA GENOPRETTELSESKONSOL" og log ind, herefter skriver du
bootcfg  /rebuild -> klik enter -> klik enter til det systemet spørger om i forbindelse med denne komando -> skriv fixboot -> klik enter -> bekræft -> skriv fixmbr -> klik enter -> bekræft -> klik enter -> skriv exit -> klik enter.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2006 - 08:38 #10
RESPONS ??