Avatar billede theboy Nybegynder
16. februar 2006 - 13:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

opdater siden ved ændring i mysql databasen

Hejsa.

Er det muligt at sætte ens php side til at "lytte" om der sker en ændring i en mysql database og hvis der gør så refresh siden?

Er der anden anden måde at gøre det på, således at man ikke bare sætter siden til at hentes ind igen hver 5 sekund?
Avatar billede jensenxp Novice
16. februar 2006 - 13:49 #1
Jeg tror du kan bruge AJAX, læs om det på http://en.wikipedia.org/wiki/AJAX og teknisk på http://www.ajaxmatters.com/r/welcome
Avatar billede theboy Nybegynder
16. februar 2006 - 20:28 #2
Jeg har ikke endnu fundet noget ajax eksempel jeg kan bruge. Men som jeg forstår det kræver det en handling fra brugeren før siden opdateres. Men måske kunne man skrive en lykke der tjekker hver 10 sekund fom om der er en ændring i databasen og ud fra det, opdatere siden.

Jeg ved bare stadig ikke hvordan :-(
Avatar billede bojo Nybegynder
17. februar 2006 - 17:49 #3
Måske ved at lave en frame med automatisk opdatering via <meta refresh
Avatar billede theboy Nybegynder
30. marts 2006 - 19:40 #4
ingen andre bedre bud, så lukker jeg denne tråd