Avatar billede khansen Nybegynder
16. februar 2006 - 12:52 Der er 6 kommentarer

Trådløst Hjemmenetværk

hej eksperten

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig jeg skal have lavet en trådløs opkobling til internettet derhjemme og vil gerne vide præcist hvad jeg skal bruge af udstyr.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. februar 2006 - 12:58 #1
Hvis du har en router (selv eller leveret af din udbyder) så skal du have et trådløst accesspoint ellers skal du have en rådløs router.

Jeg vil an
befale at du kikker på 802.11G standarden i Det der hedder dual Channel, da det giver den bedste båndbredde.

Af mærke vil jeg anbefale Linksys, både til accesspoint/router og til netkort. Linksys er et datterselskab af Cisco hvilket betyder kvalitet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2006 - 13:04 #2
Hvad har du?
Router? Netkort? Bærbar med netkort?
Avatar billede levithan Nybegynder
16. februar 2006 - 13:07 #3
1. du skal først og fremmest have en internet forbindelse.

2. Så skal pc´en have et trådløst netkort.

3. så skal du have en trådløs router. feks Link sys.

Det er svært at vejlede om spesifikte produktor da omgivelserne hvor router og pcer står har meget at sige med forbindelse og støj. Nogle gange kan man ikke engang gå igennem en væg mens andre gange er der super dækning alt afhænging af husets matrialer.
Avatar billede levithan Nybegynder
16. februar 2006 - 13:11 #4
tilføjelse
som bufferzone skriver er der forskellige hastigheder af trådløst udstyr. De fåes i 3 katagorier. 11 megabit, 54 megabit og 108 megabit. og igen svinger hastigheden af disse produktor med hvormange procent forbindelsen kan oprettes med. jo lavere jo flere datapakker midstes og skal gen sendes.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2006 - 13:31 #5
levithan>> Skylder måske at sige at der findes A (11 mbit), B (11 mbit) og G (54 mbit). G kan boostes (108 mbit), men der er ingen fastlagt standart for boost, så Netkort og router skal passe sammen for at være sikker på at det virker som 108 mbit.

Jo højere hastighed, des højere følsomhed overfor støj.
Avatar billede khansen Nybegynder
16. februar 2006 - 13:48 #6
tak for hjælpen