Avatar billede krollspell Nybegynder
16. februar 2006 - 01:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flere spil genererer fejl mens de loader

Jeg har kunne spille et spil (Escape Velocity Nova) gennem længere tid uden problemer, indtil en gang i sidste uge, hvor jeg prøvede at starte det, men istedet kom der en sort skærm og en fejlmelding fra windows hvor der stod noget i retningen af "EVNova.exe har genereret en fejl og afsluttes." jeg kunne så vælge om jeg ville sende en fejlrapport eller ej. Dette er sket hver gang jeg har prøvet at starte spillet lige siden. (spillet havde nyeste patch installeret)

For et par dage siden købte jeg spillet GTA: San Andreas, installerede det, og da jeg startede det, blev skærmen sort og der kom den samme besked.

Det skal lige siges at alle andre spil på min computer virker, min computer opfylder alle krav til at spille alle spillene, og at jeg har opdateret alle drivere (incl nyeste directx) og mit windows xp home. Jeg har også afinstalleret og installeret spillene, der ikke virker, indtil flere gange men problemet er der bare stadig.

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre nu...

System:
Win XP home
P4 HT 3,0 GHz
1 Gb DDR2 RAM
ATI Radeon x300 128 Mb
160 Gb HDD

-Oliver
Avatar billede halifax Nybegynder
16. februar 2006 - 02:39 #1
Det hjælper ikke at sende disse fejlrapporter og herinde kan vi næpe bruge oplysningerne fra dem til noget. De er mere beregnet til teknisk brug hos Microsoft - hvis de altså får dem, men du får ikke svar tilbage.

Hvis du får andre fejlmeddelelser - på blå skærm for eksempel - er de mere interessante. Noter dem og skriv dem herind, både fejlkode og -meddelelse.

Deaktiver automatisk genstart (i tilfælde det sker) så du får tid til at notere kode og meddelelse. Gør sådan:

Gå i Egenskaber for Denne computer, vælg faneblad Avanceret.
Klik på Indstillinger under Start og genoprettelse of fjern hak ud for Automatisk genstart. Klik Anvend og OK og luk dialogen.
Avatar billede krollspell Nybegynder
16. februar 2006 - 12:09 #2
Desværre får jeg ikke andre fejlmeddelelser som jeg kan skrive herinde. Og computeren genstarter heller ikke, men vender tilbage til skrivebordet.

-Oliver
Avatar billede halifax Nybegynder
19. marts 2006 - 13:23 #3
Hvordan gik det med fejlene i de to nævnte spil. Fik du det løst?

Kender ikke spillene. Er det sådan at de skaber forbindelse til nettet, og at de derfor på grund af indstillinger i din firewall bliver lukket ned? Blot et skud i tågen.    :)
Avatar billede krollspell Nybegynder
19. marts 2006 - 16:02 #4
Jeg løste problemet ved at geninstallere Win XP og derefter passe lidt på med hvilke programmer o. lign. jeg installerer...
De prøvede ikke at få forbindelse til internettet, så jeg ved ikke rigtigt hvad problemet skyldtes... hvordan lukker jeg et spørgsmål?

- Oliver :)
Avatar billede halifax Nybegynder
19. marts 2006 - 16:35 #5
Lukker ved at du selv opretter et svar.
Bagefter markerer du eget navn og klikker Akcepter - spørgsmål lukkes og du beholder point.
Avatar billede krollspell Nybegynder
20. marts 2006 - 22:37 #6
ok tak skal du have :)