Avatar billede bomull Nybegynder
15. februar 2006 - 23:39 Der er 24 kommentarer

dybe penge problemer

Hej eksperter

Kan i hjælpe mig ?

Lidt baggrund om mig : Jeg er 26 år, har været i arbejde omkring 11 år. Jeg sagde mit arbejde op for 6 mdr siden, fordi jeg ikke gad mere. Jeg har ikke søgt nyt arbejde siden.

Jeg modtager ingen kommunal hjælp, ingen fagforeningshjælp , får ikke penge fra noget sted. Jeg har et stort overtræk på bank kontoen. Min bank er begyndt at blive sur, det samme er dem jeg lejer min lejlighed igennem. Og alle de andre som osse sender regninger hver måned.

Den eneste måde jeg kan skaffe lidt penge til, at kunne betale dem af med er ved, at sælge mit indbo. Men de penge ville kun kunne række til marts måned, så mangler jeg penge igen.

Mest af alt har jeg lyst til, bare at smutte fra det hele. Samle de penge sammen jeg nu kan og så rejse væk, komme til et andet land.

Og nej jeg kan ikke bede venner eller familie om hjælp da jeg ikke har nogen.

Hvis du stod i mit sted , hvad ville du så gøre ?

Håber på svar snarest.
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2006 - 23:42 #1
måske du skulle overveje at søge noget arbejde så ?...
Avatar billede bomull Nybegynder
15. februar 2006 - 23:52 #2
Hmm ja , det kan du jo sagtens sige. Problemet er, at i marts måned regner jeg stærkt med at blive smidt ud af min lejlighed. Derfor jeg har en stærk lyst til bare at rejse fra det hele her og nu. Opgive og prøve, at leve et andet sted i verden. Jeg ved ikke lige hvad jeg havde tænkt mig, at prøve, enten som frivillig hjælper i Afrika eller finde en stille å eller sø og lave et lille bosted der og så leve i fred fra regninger. Bare komme væk.
Arbejde siger mig ikke så meget... desværre
Avatar billede screem_brille Novice
16. februar 2006 - 00:00 #3
undskyld jeg siger det, men hvad tror du vi andre gør ? tror de fleste helst ville undvære at arbejde, hvis de kunne og bare gøre hvad de ville men sådan fungerer verdenen  jo ikke...
Avatar billede roenving Novice
16. februar 2006 - 01:33 #4
Tjah, den klassiske løsning hedder: 'Få dig et liv' !-)

Det indebærer selvfølgelig også, at du kan finansiere din dagligdag, og der er nok ingen vej uden om et arbejde, medmindre man er født med en sølvske i r**** ...

-- det kan i nogle tilfælde være svært at finde et arbejde, og så har vi i Danmark et velfærdssystem, som dog intet har til overs for mennesker, der slet ikke er interesseret i at deltage i samfundets overlevelse ...

-- så du skal finde din mlighed for en meningsfuld beskæftigelse, og du kan sikkert blive nødt til at tage til takke med noget, som kun er i nærheden af dette ...

-- hvis du har arbejdet uden at tage en uddannelse, kan der virkeligt blive brug for at du skal få dig bare noget basal uddannelse, det er faktisk en nødvendighed for at deltage i det samfund, vi i dag lever i ...

Hrm, hvorfor sidder jeg med en fornemmelse af, at der er noget galt her ?-)
Avatar billede gl.k. Nybegynder
16. februar 2006 - 01:36 #5
Kontakt din socialrådgiver ved din kommune og evt., hvis du har, også din fagforening. Bagefter kigger du så forbi din lokale arbejdsformidling og informerer dig omkr. de jobs, som interesserer dig. Findes også på nettet: http://www.jobnet.dk/

Held og lykke.

Bare "at smutte" hjælper jo ingenting-livet koster sgu.Også som frivillig hjælper i Afrika skal man vel arbejde...
Avatar billede rynke10 Novice
16. februar 2006 - 03:38 #6
Stod jeg i dit dit sted, så ville jeg "blive klippet og få noget fast arbejde" Det kan du jo nok ikke bruge til meget, men jeg ville nok også have modtaget hjælp, enten fra fagforening, eller kontanthjælp.
Hvis du virkelig vil ud i verden, så er der flere nødhjælps organisationer der har programmer i f.ex. afrika. Jeg tror ikke du får løn, men du skal jo stadig arbejde.
Ellers kunne du tage til et sted hvor det ikke koster ret meget at leve og så finde ud af hvad du vil i fremtiden.
Danida, Red barnet Mellemfolkeligt samvirke har projekter evt. kan du læse lidt om tingene her http://www.ug.dk/Internationalt.aspx?article_id=udla-arbejdeiulande

Jeg bor selv i Kina, ikke fordi jeg er flygtet fra noget, men fordi jeg godt kan lide at være her.
www.suzhou.dk
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2006 - 07:09 #7
OK du har arbejdet siden du var 15. Så du har ingen uddannelse. Så lad os få dig givet en uddannelse.

- Du skal på kommunen så du kan få nogle penge, du skal ned og snakke med din social rådgiver (går ud fra at du ikke har en fagforening)

- Derefter snakker du uddannelse med en fra AF. Du kan blandt andet blive voksen lærling (en IT supporter voksen lærling får 96 kr. i timen)

Ideen med at rejse fra det hele har jeg prøvet. Jeg tog til Skotland og arbejdede. Jeg flygtede ikke fra penge problemer. Men jeg kan sige dig at lige meget hvad du flygter fra, så er flugt ikke løsningen.

Hvordan vil du få pengene til fly billetten når banken allerede er efter dig med overtrækket?
Har du set sultende afrikanere i TV, hvorfor tror du at du ville være bedre stillet?
Hvordan vil du få råd til solcremen?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
16. februar 2006 - 09:05 #8
Har svært ved at tage dine penge problemer seriøst... det er jo ikke penge problemer du har, men psykiske problemer. Selvfølgelig skal man arbejde for at tjene penge. Selvfølgelig skal på en eller anden måde gøre sig aktiv for at kunne modtage kontanthjælp...

Der er ingen nemme løsninger, og når du selv siger du ikke har søgt noget nyt arbejde, ja så hænger man med håret i postkassen. Se at komme ned til din socialrådgiver og få lavet en aftale. Det kan være en uddannelsesplan eller et arbejde så du kan få noget tro på livet tilbage, for det er som jeg ser det nok dit største problem.
Avatar billede dotnow Nybegynder
16. februar 2006 - 09:08 #9
Hmm ja penge problemer mon ikke vi alle har prøvet det mere eller mindre på et tidspunkt i livet... jeg kan selv sige da jeg lige var flyttet hjemmefra og købt min egen lejlighed ca. 12 år siden det var der det bommede med nemme lån fra dan-aktiv, danmax, finax osv. jeg kom ind i en ond cirkel og måtte tage et nyt lån for at kunne betale afdrag på de andre, det endte med jeg næsten røg på tvang med lejligheden og skulle til at sælge ud af mit indbo.... puha det vil jeg aldrig opleve igen

Som de fleste andre herinde siger så nytter det ikke noget at flygte fra det hele og hvad skulle du osse flygte med hvis du ikke har nogen penge.

Mit råd ville være gå på kommunen og snak med din socialrådgiver du kan få noget kontanthjælp lige som alle andre der ikke har noget job, ja man bliver ikke rig af det, MEN det er bedre end ingenting, de sender dig helt sikkert ned forbi AF så de kan hjælpe dig ud i noget arbejde, da det ikke er meningen vi andre skatteyder skal forsørge dig og andre arbejdsløse. Hvorfor har du ikke søgt arbejde?? gider du ikke eller er du syg ? jeg er sikker på din kommunne kan hjælpe dig med en evt. revalidering hvis det er pga. sygdom ellers er der kurser, skoler osv. masser af muligheder for at få bygget et ordentligt liv op igen.

Af bitter erfaring kan jeg sige de 3 vigtigste ting du skal betale hvis du er i knibe.
1. Huslejen uden sted at bo er man først fucked up
2. banken betal altid dit afdrag på et evt. lån ellers er der ingen hjælp at hente her i dårlige perioder
3 . Fagforening kedelige penge at smide hver måned, men rart at have i en situation som denne
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2006 - 10:45 #10
sørg for næste gang at ha' et arbejde på hånden inden du dropper et nuværende.
Avatar billede perj Nybegynder
16. februar 2006 - 10:56 #11
Hørte lige denne ekstra-udendelse: http://www.dr.dk/Regioner/Vest/Nyheder/Krimi/2006/02/16/101017.htm

Håber ikke det er dig:-)
Avatar billede strych9 Praktikant
16. februar 2006 - 13:14 #12
Det her med svigtende realitetssans, generel opgivenhed, manglende energi og skyden ansvar væk tyder på at du har en klinisk depression.
Hvad du gør, siger og tænker ligenu er ikke normalt. Du bør søge læge hurtigst muligt så du kan få rettet op på dit liv igen.

http://community.netdoktor.com/ccs/dk/depression/index.jsp
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
16. februar 2006 - 15:24 #13
Du er garanteret umiddelbart berigtiget til kontant hjælp eller det de kalder "overlevelses hjælp" -med mindre der er noget du ikke har fortalt her(?).

Kontakt den lokale kommune og be om en sagsbehandler sådan en har alle borgere i dette land ret til.
Ligegyldigt hvordan du bærer dig ad vil du havne der om så det bliver politiet der bærer dig derhen når du har stoppet lidt i lommen i Kvickly.

Det kan nemt ske at sagsbehandleren stiller nogle krav som at der opstilles en handligsplan for hvad du skal igang med.
Avatar billede crhcrh Nybegynder
16. februar 2006 - 18:53 #14
Du skal da være munk i Tibet.

Ingen arbejde - Ingen problemer.

Du kan vel gå derned, derved spare du transport udgifter.

Så Nu Køre Det For Dig
Avatar billede huset Praktikant
16. februar 2006 - 18:54 #15
Som regel ligger der en historie bag hver skæben
Avatar billede avarjo Nybegynder
16. februar 2006 - 23:19 #16
Hvilken kommune bor du i bomull?
Avatar billede avarjo Nybegynder
16. februar 2006 - 23:22 #17
Hvis du ikke vil svare her, så send en mail til mig;  avarjo@yahoo.dk
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
18. februar 2006 - 12:30 #18
Er bumsen flygtet for internet regningen :D
Avatar billede huset Praktikant
18. februar 2006 - 16:42 #19
rasmus-madsen

Ja, man kan altid more sig på andres bekostning
Avatar billede dang Praktikant
19. februar 2006 - 13:41 #20
Umiddelbart tvivler jeg på at løsningen er at flygte fra problemet..... trolden flytter sikkert med ! Hvis du ikek gidder at arbejde her hvorfor skulle du så gøre det i det nye land, mit bud er at inden der går lang tid så står du i samme situation i hullabulla land og hva så.... et land mere ?!?!?!?! Godt råd, find dig et hvilket som helst arbejde, snak med banken og KNIBBALLERNE SAMMEN
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
06. december 2006 - 14:48 #21
Lukkes ??
Avatar billede dang Praktikant
19. marts 2009 - 14:38 #22
Nogen der ved om fjolset flygtede eller skød sig selv ?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2009 - 20:08 #23
dang, syntes du selv du er sjov, eller mangler du bare empati !
Avatar billede dang Praktikant
19. marts 2009 - 21:51 #24
Tror nu ikke det har noget med empati at gøre, det har nok mere noget med at gøre at manden ikke rigtig ser det alvorlige/nødvendighedden af at man skal selv sørge for sig selv ! Det kunne da blive et jubel samfund hvis vi alle gjorde lisom ham her !