Avatar billede rydercup Nybegynder
15. februar 2006 - 22:26 Der er 16 kommentarer

Hjælp - problemer med trådløs internetopkobling!

Jeg har netop installeret et trådløst netværk via min bærbare computer. Jeg får fin kontakt til access point (WL-5450AP) via netværkskortet i computeren (WL-8000 PCM/PCI). Problemet er bare, at internettet ikke virker - browseren er "død". Når jeg kobler direkte op til vores adsl-forbindelse i ejendommen er der ingen problemer med internettet. Er der nogle der har et bud på en løsning?

MVH RYDERCUP
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
15. februar 2006 - 22:30 #1
Noget firewall eller kryptering der spærrer..?
Ved ikke så meget om det, men kunne være et sted hvor problemet kunne opstå ???
Avatar billede rydercup Nybegynder
15. februar 2006 - 23:24 #2
Jeg har prøvet at slå firewall og kryptering fra uden resultat!
Avatar billede cardy Nybegynder
16. februar 2006 - 01:49 #3
Hej rydercup - så lige dit spørgsmål og sidder selv og leder efter svar til et problem med en Hawking HWR54G router, men det er jo en anden snak.

Jeg går udfra at dit netværkskort til PC kører - kan du se på procslinien om det er aktivt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2006 - 07:26 #4
som cardy siger: I mange bærbare bliver det trådløse netkort deaktiveret når maskinen lukkes. Man kan på nogle maskiner se netværket, men ikke bruge det.
Avatar billede rydercup Nybegynder
16. februar 2006 - 09:28 #5
Det skulle være aktivt. Jeg kan kommunikere med access pointet via dets ip-adresse..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2006 - 09:52 #6
Så er det aktivt.
På min linksys kan jeg klikke webacces fra, måske du har en lignende setting.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2006 - 09:59 #7
Når du sætter computeren i en lan port på routeren, ikke direkte i adsl forbindelsen, virker det så?

Kan du klone din PC's MAC adresse til routeren?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2006 - 10:04 #8
Det jeg mener med MAC adresse er at det kan være at din udbyder har et MAC filter på. Dit AP kommer så ikke på nettet fordi det er en ukendt MAC adresse, dette løses lettest ved at kontakte udbydere og bede dem resette din MAC adresse da du har tilsluttet nyt udstyr.
Avatar billede rydercup Nybegynder
16. februar 2006 - 10:46 #9
Det er muligt det med MAC-adressen er rigtigt! Vi har en fælles router i kælderen fra TDC. Hvordan kloner jeg!?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2006 - 11:33 #10
kik på side 30 i din manual....  ;-) (mener det er på side 30)
Avatar billede sebbelov Nybegynder
16. februar 2006 - 16:21 #11
har du mulighed for at pinge din DNS server ? eller andre rene ipadresser på nettet?
Det kan være fordi din trådløse router ikke har den korrekte forbindelse til WAN  dvs. korrekt IP og DNS
Avatar billede rydercup Nybegynder
16. februar 2006 - 20:59 #12
Hvordan "pinger" man!? Sikkert et dumt spørgsmål! Skal jeg gøre ligesom når jeg opnår adgang til access pointet, dvs. skrive en ip-adresse i browseren!?
Avatar billede sebbelov Nybegynder
17. februar 2006 - 00:59 #13
først åbner man en kommandoprompt.  det gøres ved at åbne "kør" dialogen i din startmenu.

Her skriver du så CMD hvis det er windows XP eller 2K  eller "command" hvis du har win 9x.

Derefter vil det være en ide at skrive "ipconfig /ALL"  denne kommando viser dig så hvilken status dine netkort er i. læg her særligt mærke til DNS adressen.
prøv så at skrive "ping xxx.xxx.xxx.xxx"  hvor X er ip adressen på din DNS.  hvis den skriver timeout så har du ingen forbindelse til din tekstoversætter(DNS).
man forlader prompten ved at skrive exit.

hvilken internetforbindelse har du ?.  hvis det er en ADSL så skal du være opmærksom på om den kører DHCP  eller om du selv skal indtaste IP og DNS i din router.
Avatar billede rydercup Nybegynder
17. februar 2006 - 13:49 #14
Det vil jeg prøve! Jeg har adgang til en ADSL fra TDC via router i kælderen. Jeg mener, at den kører DHCP. NÅr jeg kigger på min "normale" LAN-forbindelse på den bærbare fremgår det, at IP er tildelt af DHCP.
Avatar billede rydercup Nybegynder
23. februar 2006 - 11:48 #15
Jeg kan ikke pinge DNS-adressen! Hvad er min PC´s MAC-adresse!? Er det adressen på det alm. netværkskort i PC´en?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
06. december 2006 - 14:49 #16
Lukkes ??