Avatar billede angelenglen Nybegynder
15. februar 2006 - 19:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Vil gerne ydnytte ekstra harddiske

Jeg har 4 ekstra ide harddiske liggende - 3 på 80gb og en på 120gb.

Det er alligevel 360gb ialt som jeg ikke har plads til i min pc, men som jeg gerne vil ydnytte alligevel...

Egentligt ville jeg helst have en form for netværks-løsning, således at jeg kunne bruge diskene fra alle mine computere...

Men er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg kan udnytte disse diske?

Gerne billigst muligt...
Avatar billede tgk89 Nybegynder
15. februar 2006 - 19:47 #1
du kunne købe nogle såkaldte harddisk bokse, og slutte dem til via USB, tror de koster 200kr stykket cirka
Avatar billede angelenglen Nybegynder
15. februar 2006 - 20:04 #2
jo, men jeg ville helst have en løsning til netværket, så jeg kunne bruge dem på flere computere - desuden er USB-diske absolut ikke vilde med at gå i standby-mode, så derfor kan jeg ikke bruge dem, eftersom jeg ofte benytter Standby-mode.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. februar 2006 - 20:32 #3
du kan også lave en lille server af en gammel pc, med netkort i til hver pc du har, også smide disken i den..??
Avatar billede angelenglen Nybegynder
15. februar 2006 - 20:35 #4
JA, d
Avatar billede angelenglen Nybegynder
15. februar 2006 - 20:36 #5
hovsa, det var smutter.

Ja, det havde jeg også tænkt på..

Jeg havde dog håbet der var en mere "elegant" løsning.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. februar 2006 - 20:43 #6
har da set en netværks harddisk ting...som feks. denne...-> http://www.pixmania.com/dk/dk/171110/art/netgear/eksternt-3-5-drev-etherne.html#fichetechnique

det findes sikkert andre.?

men det koster, og tit har man en gammel pc ..??
Avatar billede angelenglen Nybegynder
15. februar 2006 - 20:49 #7
Okay den er lækker - men som du siger - ja det koster.. specielt fordi jeg skulle bruge to af dem, og så koster det alligevel ca. 1700kr + fragt...
-og til den pris kunne jeg smide alle 4 diske ud, og købe en enkelt på 400gb i stedet :-(

Men det er desværre nok det tætteste jeg kommer på et svar - så hvis du smider svar, får du points.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. februar 2006 - 20:53 #8
yeps..O)
Avatar billede msknives Nybegynder
16. februar 2006 - 13:16 #9
Så i den lokale ALDI en slags kæmpe harddiskbox til flere diske, læste dog ikke nærmere hvad formålet med den konstruktion er, kunne være en ide.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
16. februar 2006 - 13:20 #10
du kan ikke tilfældigvis huske hvilket prisleje den lå i?
Avatar billede msknives Nybegynder
16. februar 2006 - 13:26 #11
700-800 kr.  Et PCI-kort til 2-4 ATA diske (fås også til S-ATA) var også en mulighed kostet ca. 200 bl.a. Sandberg laver dem, diskene kunne ligge uden for kabinettet, selvom det måske er akavet, eller man kunne lave en lille box til dem (?)