Avatar billede niclasp Nybegynder
15. februar 2006 - 16:25 Der er 33 kommentarer

Strøm, men intet billede. HDD LED lyser

Nu trænger jeg til at få løst denne opgave..
Jeg har en server til at stå og har virket fint i 1½ år, og pludselig en dag gik den bare død.

QDI Motherboard
Inten Celeron
HDD kører ATA 133

LED pærene foran: Den ene lyser grøn, som den jo skal. Den anden lyser rød. Jeg har været inde og tjekke, og det er HDD LED ledningen.

Har tjekket diverse kabaler, master opsætningen og alt det. Men det virkede i 1½ år, så det sidder vel ordenlig :)

Men nogle der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre.

Har prøvet at skifte Harddisk, men det ændrede ikke i noget..
Avatar billede levithan Nybegynder
15. februar 2006 - 16:27 #1
kører blæser på cpu og grafikkort ... prøvet med andet gfx kort eller pci gfx kort
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2006 - 16:27 #2
sådan lige for sjov (og et kvalificeret gæt) der sidder nogle runde kondensatorer i nærheden af din CPU, er de bulede / brune i toppen ?
Avatar billede niclasp Nybegynder
15. februar 2006 - 16:31 #3
#Levithan .. Blæseren kører ja og gfx er onboard, da jeg kun bruger den til server..

Men hvorfor skulle HDD LED pæren lyse, hvis det var GFX kortet?
Avatar billede levithan Nybegynder
15. februar 2006 - 16:34 #4
jeg læste det som om at din pcer kan tændes men der kommer ingen billdede på skærmen. så jeg tænkte på køleren til grafikkorete var gået død og dermed fået kortet til at stå af, deraf ingen billede
Avatar billede huset Praktikant
15. februar 2006 - 16:34 #5
Har du en anden strømforsyning du kan teste med, samt et PCI grafikkort? Grunden til jeg anviser et PCI kort er udelukkelse af bundkortet
Avatar billede niclasp Nybegynder
15. februar 2006 - 16:36 #6
#screem_brille .. Øhm en kondensatorer. Det er vel noget til opsamling af elektricitet.
Jeg kan finde nogle grønne lidt spole agtig med kobber omkring?

Ellers må du lige forklarer helt præcis hvordan de ser ud :)
Avatar billede niclasp Nybegynder
15. februar 2006 - 16:37 #7
Jeg prøver lige at tage grafikkorten fra min workstation og smide i, og se om det giver nogen oplysninger :)
Avatar billede niclasp Nybegynder
15. februar 2006 - 16:45 #8
dette giver intet nyt i mysteriet :|
Avatar billede huset Praktikant
15. februar 2006 - 16:45 #9
prøv med en anden PSU
Avatar billede niclasp Nybegynder
15. februar 2006 - 16:48 #10
den burde virke.. den kører optimalt.

den starter fint, og hdd får strøm. pci gfx kortet jeg satte i startede også fint mht til kølerenn. cpu køleren startede også.

Så vil bare lige vide, om hvad fordelen kan være ved at prøve at skifte den ud?
Avatar billede huset Praktikant
15. februar 2006 - 16:50 #11
ikke skifte men teste med en anden.
Så er det nemmere at udelukke denne også.
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2006 - 16:51 #12
elektrolyt kondenatorer er nogle runde ca 3-4 centimeter høje komponenter, som er en slags batterier, er de defekte vil de være bulet / brune i toppen af den væske der er indvendigt)
Avatar billede niclasp Nybegynder
15. februar 2006 - 16:53 #13
#screem_bille .. aha :) Men nej det er de ikke. de er pæne sølvfarvet og lige
Avatar billede niclasp Nybegynder
15. februar 2006 - 16:54 #14
#huset .. Teste den med en anden? Den giver alle komponenter strøm, burde det ikke være nok bevis for at den virker?
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2006 - 16:56 #15
siger den nogle bib lyde når du tænder den ?
Avatar billede niclasp Nybegynder
15. februar 2006 - 16:57 #16
not at all ...
Avatar billede huset Praktikant
15. februar 2006 - 16:58 #17
Kommentar: niclasp

Er strømmen ikke stabil får du jo en fejl.

RAM kan også give problemerne, og dertil bundkort og CPU. Derfor er det bedst at gå slavisk frem
Avatar billede levithan Nybegynder
15. februar 2006 - 16:59 #18
så det vil sige at efter din server fra den ene dag til den anden døde umoltiveret så kommer der ikke liv i skærmen.

jeg sider lidt og tænker på defekt cpu eller cpu sokkel. mulighed for at teste det?
Avatar billede niclasp Nybegynder
15. februar 2006 - 17:01 #19
#levithan .. Ja det vil det faktisk sige... Jeg har desværre ikke mulighed for at teste det. Eller har jeg måske.. Nogle ideer til hvordan man lettest tester dette?
Avatar billede huset Praktikant
15. februar 2006 - 17:02 #20
Hopper lige i baggrunden så ikke forvirringen bliver total :D
Avatar billede niclasp Nybegynder
15. februar 2006 - 17:04 #21
#huset ..  Ja så kan jeg forstå din pointe.. Der sidder en 350W psu i lige nu.
Jeg vil nødig tage min psu fra workstation men den er på 300W og jeg har en anden psu på 200W.. Men vil 200W være nok til at trække den.

Der er somsagt kun et enkelt cd drev, en hdd, motherboard..
Avatar billede niclasp Nybegynder
15. februar 2006 - 17:05 #22
Hehe jeg kan skam godt multitaske :)
Avatar billede levithan Nybegynder
15. februar 2006 - 17:06 #23
prøver den cpu der sidder i serveren i en anden pcer eller prøver en cpu fra en anden pcer over på serveren

forudsat at cpuerne er bygget til bundkortet og hastighed.

så hvis en cpu fra en pcer virker på serveren og der kommer noget på skærmen så var cpuen defekt og hvis der ikke sker noget på skærmen med en ny cpu så kan problemet være sokklen der er brændt af. hvad med sokklen til strømforsyningen. hvis du tager stikket af er der så svedent dernede
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2006 - 17:09 #24
jeg ville som andre har skrevet prøve emd en anden psu, det er hurtigt og udelukker en del fejl.
Avatar billede niclasp Nybegynder
15. februar 2006 - 17:23 #25
Efter at ha hevet køleren af, følger selv cpu'en med op. Den sidder helt fast til køleren. Ifølge den lille manual der følger med intel, så sætter man cpu'en seperat ned i og så køleren på.

Det vil sige at den sidder fast nu. Evt brandt fast?
Avatar billede huset Praktikant
15. februar 2006 - 17:24 #26
Det er jo din pasta der gør at de sidder sammen :D
Avatar billede niclasp Nybegynder
15. februar 2006 - 17:30 #27
Kan evt godt være.. Men kan se der sidder en del støv, samt den er lidt sveden. Så tror det må være mit problem..

Det med pasta havde jeg ikke lige tænkt på :P
Avatar billede huset Praktikant
18. februar 2006 - 08:22 #28
Har du brug for mere hjælp?
Avatar billede huset Praktikant
28. februar 2006 - 17:41 #29
Tid til feedback?
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2006 - 13:40 #30
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden
Avatar billede huset Praktikant
11. februar 2007 - 10:08 #31
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden
Avatar billede huset Praktikant
06. april 2007 - 08:07 #32
Ved at være tid til feedback?
Avatar billede niclasp Nybegynder
24. december 2007 - 23:00 #33
Beklager der ikke har været feedback. Jeg kan ikke huske hvordan det endte, men jeg ved at den skilt ad og brugt til andre ting..