Avatar billede sebbelov Nybegynder
15. februar 2006 - 15:15 Der er 2 kommentarer

Vedhæftede filer kan ikke åbnes

Vi har nogle brugere som bruger Outlook 2000 via Citrix Metaframe XPe, og som er koblet til en Exchange 5.5.  enkelte brugere kan ikke åbne vedhæftede filer. fejlmeddelelserne er enten at filen ikke kan findes eller at filen ikke kan gemmes/Åbnes.

Jeg har prøvet at slette brugerprofilerne og oprette brugerne på ny i AD og på Citrix men det gør ikke nogen forskel.

Det er sikkert et rettighedsproblem men jeg kan ikke finde hvor det går galt.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2006 - 15:44 #1
Modtagerens program skal tillade vedhæftede filer
Avatar billede sebbelov Nybegynder
15. februar 2006 - 22:56 #2
Jeg ved godt at brugeren skal tillade vedhæftede filer.  det er ikke der problemet ligger.  når man vil åbne en vedhæftet fil så åbner den system32 mappen og hvis man vil gemme en vedhæftet fil siger den at man ikke har rettigheder til at gemmme.  men jeg har 70 brugere som arbejder via de samme Citrixservere og de har ingen problemer så det må på en eller anden måde ligge enten i brugerprofilen eller i exchange postkassen.  Brugerprofilen har jeg prøvet at slette og oprette på ny - uden held så derfor må det være et problem i exchange.