Avatar billede seahorse Nybegynder
15. februar 2006 - 12:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 grafikkort på winxp

Jeg har et Ati Radeon 6600 PCI 16x grafikkort på min maskine
og jeg spekulerer på om hvis jeg sætter et ekstra grafikkort
(et ældre ultra TNT PCI ) på om jeg så kan sætte en ekstra skærm til min maskine,så den kommer til at køre med 2 analoge skærme.
Jeg har lige købt en VGA splitter,men der skete bare det at nr 2 skærm bare viste en tro kopi af skærm nr 1.
Jeg har brug for at læse ebooks/manualer på den ene skærm mens jeg arbejder med programmer på den anden skærm.
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2006 - 12:21 #1
ja det kan du sagtens, kører selv med en lignende løsning (med AGP og et PCI kort) og det virker perfekt), dog er det ikke alle korts drivere der tillader det, men selve XP kan uden problemer styre 2 eller flere gfx kort.
Avatar billede allanfo Praktikant
15. februar 2006 - 12:21 #2
Er der ikke allerede 2 udgange på dit grafikkort?
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2006 - 12:24 #3
det burde der være så med en DVI til VGA konverter vil han have 2 skærm udgange til analoge skærme
Avatar billede seahorse Nybegynder
15. februar 2006 - 14:12 #4
Der er 2 stik på grafikkortet et til DVI og et til VGA,men begge skærme er analoge/VGA.
Jeg vil prøve med et ekstra grafikkort og hvis det bliver for dumt må jeg købe en DVI til VGA.
Avatar billede allanfo Praktikant
15. februar 2006 - 14:16 #5
Fulgte der ikke en med i kassen til dit grafikkort? Det gjorde der til mine . . .
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2006 - 15:07 #6
en DVI konverter kan ofte fåes meget billigt på QXL (har købt en derinde for 10,- +pp)