Avatar billede blim Nybegynder
14. februar 2006 - 21:56 Der er 1 kommentar

hvilken gateway ip

et hurtig spørgsmål til de kvikke :D

jeg har sat min linux server op som router.
eth0 = Internet
eth1 = LAN

eth0 er sat til DHCP... og eth1 er indersiden og altså derigennem computerne får adgang til internettet. eht1 har IP adressen 192.168.2.1 med subnet 255.255.255.0 ... men hva skal gatewayen sættes til?!

Internet-> Linux Router -> LAN
Avatar billede strych9 Praktikant
14. februar 2006 - 23:21 #1
skulle ikke mene at det er nødvendigt at sætte en.
din eth1 skal jo kun kommunikere på eet net, og der er ikke tale om at traffik til 0.0.0.0 skal routes videre til et andet net derfra.