Avatar billede beal Nybegynder
13. februar 2006 - 17:40 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Min pc crasher/genstarter når jeg vil spille.

Min pc genstarter når jeg vil spille The Sims. den bliver kørt fra cd-rom drevet, men jeg ved ikke om det har noget at sige.

Det er ret irriterende får lige nu kan jeg og ungerne kun spille det på min bærbare og den har jeg så aldrig i fred :-)

Håber at der er en der kan hjælpe mig hurtigst muligt, for husfredens skyld. Det skal lige siges at spillet er originalt og ikke en piratkopi.

PANIK!
Avatar billede boxer Nybegynder
13. februar 2006 - 18:29 #1
Sørg for at opdatere driveren til grafikkortet og evt. nyeste directX.

Hvilket grafikkort sidder der i maskinen?
Avatar billede beal Nybegynder
13. februar 2006 - 18:39 #2
Det er et Radeon 9200. Jeg vil prøve at opdatere grafikkortet og se hvad der sker. Jeg mener at jeg har directX 9 installeret i forvejen. Tak indtil videre
Avatar billede beal Nybegynder
13. februar 2006 - 19:27 #3
Jeg har opdateret driveren til mit grafikkort, men det hjælper ikke. Når spillet bliver sat i så kører cd-rommem og efter et stykke tid, mens den prøver at starte spillet op, kommer det en blå skærm med en masse tekst frem i få sekunder og så genstarter den. Kan det være dvd/cd-rom -drevet ? Jeg har prøvet begge drev.

Jeg har et AOpen DVD-1640 Pro drev og et AOpen CD-RW CRW 5232 drev
Avatar billede boxer Nybegynder
13. februar 2006 - 19:41 #4
Hvilken version af The Sims er det?
Avatar billede beal Nybegynder
13. februar 2006 - 19:56 #5
The Sims 1 Deluxe version
Avatar billede msknives Nybegynder
16. februar 2006 - 08:48 #6
Kommer Windows med nogen fejlmeddelelse?  Hvis den gør hvilken?
Avatar billede msknives Nybegynder
16. februar 2006 - 08:49 #7
Kan godt være et hardwareproblem oftest ram. Skriv gerne fejlmeddelelsen i Google og se hvad der kommer frem eller send en fejlrapport til Microsoft.  Men det kan også være driverproblemer der konflikter i Windows.
Avatar billede msknives Nybegynder
16. februar 2006 - 08:53 #8
Hvis det "kun" er driverproblemer eller manglende patch til spillet, kan du undgå genstart ved at gå ind i Denne computer/egenskaber/avanceret/start og genoprettelse
slå genstart ved systemfejl fra (flueben).
Avatar billede beal Nybegynder
16. februar 2006 - 18:55 #9
Mange tak for hjælpen. Jeg har opdateret drivere, læst manualer m.m. og nu virker det.
Avatar billede msknives Nybegynder
16. februar 2006 - 21:35 #10
Fint, dejligt at høre tingene nu kører