Avatar billede nacho Nybegynder
13. februar 2006 - 17:12 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Rapport generering

Hej,

Spørgsmål:
I Access databasen skal brugeren tage stilling til 10 forskellige parametre via drop-down menuer, der trækker deres valgbare data fra en tabel. Jeg vil nu gerne have det sådan, at jeg ud fra de samme 10 parametre kan sammensætte lige præcis den rapport jeg gerne vil have - også via drop down menuer. Eks. jeg vælger at jeg vil se en rapport på alle de projekter, der har prioriteten "høj" (hvor der i drop-down menuen kan vælges mellem høj, normal, lav) og samtidig er gået over-budget (hvor der i drop down kan vælges (on-budget, over-budget, attention). Kan dette lade sig gøre og hvordan - sig endelig til, hvis jeg skal uddybe spørgsmålet.

På forhånd tak,
Avatar billede mugs Novice
13. februar 2006 - 17:16 #1
Du kan lade din forespørgsel referere til formularens combobokse således:

=[Forms]![Formularnavn]![combonavn]

Dette kriterie indsætter du i respektive felter i forespørgslen. Denne forespørgsel skal så danne grundlag (postkilde) for din rapport.
Avatar billede fdata Forsker
13. februar 2006 - 22:13 #2
Eller den dynamiske model:

Dim Krit as String

...

Krit = True
If Not Isnull(Me.Rolldown1) then Krit=Krit & " AND Felt1 = " & Me.Rolldown1  ' Tal
If Not Isnull(Me.Rolldown2) then Krit=Krit & " AND Felt2 = '" & Me.Rolldown2 & "'"  ' Tekst

...

DoCmd.OpenReport "MinRapport", acViewPreview, , Krit
Avatar billede soren_o Nybegynder
14. februar 2006 - 10:25 #3
Hvad med at få ryddet op i dine gamle spørgsmål?
Avatar billede mugs Novice
14. februar 2006 - 13:25 #4
Ja - En oprydning ville være på sin plads.
Avatar billede nacho Nybegynder
14. februar 2006 - 19:37 #5
Tak til jer der har svaret!

Hvad mener I andre med oprydning?
Avatar billede soren_o Nybegynder
14. februar 2006 - 20:46 #6
Jeg tror nu nok at du har været igang med at rydde op - nu har du da ikke flere gule flag - FLOT. Du har dog andre gamle spørgsmål der ikke er blevet lukket.