Avatar billede jpe Nybegynder
13. februar 2006 - 10:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken router til flere ip numre på wan siden?

Hvilken router er STABIL! og kan tage flere ip'er på wan siden? uden at den koster 100000, den må godt koste lidt ala. 4000-6000 kr. Desuden ville det være rart at jeg ikke skal være mega router nørd for at sætte den op. Jeg har en Netscreen 5GT men den er lidt håbløs at sætte op... Den er blevet ustabil synes jeg også, men det kan jo være fordi jeg ikke kan finde ud af at sætte den rigtig op.
Jeg har tænkt lidt på noget draytek da de plejer at være nemme at sætte op.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. februar 2006 - 10:51 #1
Alle NAT routere kan dette, jeg ville kikke på Linksys f.eks. AG241 eller en Cisco f.eks. en 2600 (hvis ikke den bliver for dyr)
Avatar billede leif Seniormester
13. februar 2006 - 10:53 #2
bufferzone -> Det er da ikke alle som er lige gode til at håndtere flere WAN IP adresser.

jpe -> Jeg bruger Draytek routere som er efter min mening stabile, gode, billige routere. Jeg bruger primært Draytek 2900
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. februar 2006 - 11:19 #3
Undskyld, NAT hører til flere LAN adresser. Cisco kan bringes til at håndterer flere WAN adresser og jeg bliver overrasket hvis linksys ikke også kan
Avatar billede leif Seniormester
13. februar 2006 - 11:24 #4
Draytek kan forresten håndtere flere WAN adresser.
Avatar billede jpe Nybegynder
13. februar 2006 - 11:33 #5
bufferzone-> cicoen er for dyr :)
leif-> er det muligt på draytek at lave flere nat tabeller således at xxx.xxx.xxx.xxx port 80 kommer til server1 og yyy.yyy.yyy.yyy port 80 kommer til server2?
Avatar billede jpe Nybegynder
15. februar 2006 - 16:51 #6
leif kom med et svar, jeg har bestilt en Vigor2900
Avatar billede leif Seniormester
15. februar 2006 - 17:20 #7
Ja, den kan sagtens finde ud af at xxx.xxx.xxx.xxx:80 skal til server1 og yy.yy.yy.yy:80 skal til server2

jpe -> Hvis du har problemer må du råbe op !
Avatar billede leif Seniormester
15. februar 2006 - 17:21 #8
Hvis du har problemer og der er i KBH eller mellem KBH og Helsingør og omegn, så kan jeg sagtens fysisk hjælpe dig ! Vil selvfølgelig bare koste $$$
Avatar billede jpe Nybegynder
15. februar 2006 - 17:27 #9
tak for tilbudet, men så svære plejer fraytek ikke at være ;-)
Avatar billede leif Seniormester
15. februar 2006 - 17:34 #10
:-) Ikke hvis du kan skal køre standard konfigurationer.